آزاد راه شیراز – اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری است
آزاد راه شیراز – اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به برخی شائبه ها پیرامون افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان اشاره کرد و و با رد این موارد گفت: پروژه آزادراه شیراز – اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری است.

به گزارش بازار، محمود رضایی کوچی، روز سه شنبه افزود: این پروژه در قالب هفت قطعه تعریف شده که ۶ قطعه آن کامل است و قطعه هفت نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: ۶ قطعه نخست آن در قالب آزادراه و قطعه هفت آن نیز بخشی در قالب بزرگراه و حدود سه کیلومتر انتهایی نیز در قالب راه اصلی آماده افتتاح است.

او اظهار کرد: به طور طبیعی در بحث راههای دسترسی به آزادراه چه از شهر شیراز و دیگر مسیرها نیاز است که اقداماتی انجام شود که این اقدامات مجزا از پروژه آزادراه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مثلا در منطقه گویم که جزو محدوده شهری است شهرداری شیراز اجرای یک زیرگذر را در آنجا شروع کرده که با تکمیل و بهره برداری از این زیرگذر درستی به آزادراه نیز راحت تر خواهد شد.

رضایی افزود: هم اینک نیز مسیرهای منتهی به آزادراه مسیرهایی هستند که پاسخ حداقلی را می‌دهد و امکانات آزادراه نیز متناسب با آنچه که به عنوان تقاضای استفاده از آزادراه است وجود دارد و دستگاه‌های خدمات رسان مانند اورژانس، پلیس و هلال احمر در مسیر مستقر خواهند بود و خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در گام نخست، آزادراه به شکل فاز بندی شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امکان دارد که در فاز نخست فقط ترافیک سبک از آنجا عبور داده شود و پس از باز شدن مسیر گویم و تکمیل زیرگذر و دیگر راههای دسترسی آزادراه به شکل کامل تری مورد استفاده قرار گیرد.

تکمیل اَبَرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان که در سال ۱۳۸۹ آغاز شد، در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسید و هم اینک نیز با توجه به تامین اعتبار از سوی دولت سیزدهم آماده افتتاح است.

مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز حدود ۵/۵ ساعت به طول می‌انجامد.

با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر و مدت زمان سفر نیز حدود ۲ ساعت کمتر می‌شود.

این پروژه حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اینک عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی در این محور در دست انجام است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]