الحاق ۹ فروند هواپیمای جدید به ناوگان آتا
الحاق ۹ فروند هواپیمای جدید به ناوگان آتا

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا از الحاق ۹ فروند هواپیمای جدید تا پایان سال به ناوگان این شرکت خبر داد.

به گزارش بازار، سهیل قیاسی افزود: این هواپیماها از دو نوع بوئینگ و ایرباس خواهند بود و چند هواپیمای پهن پیکر نیز در مجموع این هواپیماها خواهند بود.

وی افزود: یک فروند هواپیما تا یک ماه آینده و چهار فروند دیگر تا سه ماه آینده به ناوگان هواپیمایی آتا افزوده می‌شود و برنامه خرید هفت فروند هواپیمای دیگر را نیز دنبال می‌کنیم که چهار فروند آن تا پایان سال و مابقی در سال آینده به ناوگان هوایی آتا ملحق خواهند شد.

وی در خصوص قیمت گذاری دستوری بلیت هواپیما نیز گفت: بخش حقوقی انجمن شرکت‌های هواپیمایی این موضوع را پیگیری می‌کند و از طریق ستاد تنظیم بازار و کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پیگیر آزادسازی قیمت‌ها هستیم چراکه معتقدیم این امر به سود مسافران نیز خواهد بود و با آزادسازی، رقابت اتفاق می‌افتد و در بخش زیادی از سال بلیت‌ها در کف قیمتی فروخته خواهد شد.

قیاسی همچنین درباره ادامه ممنوعیت فروش بلیت چارتری گفت: در این موضوع تابع دستور وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری هستیم، اما امیدواریم پیگیری‌های مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کیش هم مثل مناطق نفتی به نتیجه رسیده و پروازهای چارتری در مناطق آزاد نیز برقرار شود چراکه شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند پروازهای خود را در خطوطی برقرار کنند که صندلی‌های آن‌ها پر شود، اما چارتر کننده با ابزار قیمتی می‌تواند پروازهای فصل‌های مختلف مناطق آزاد را مدیریت کند.

مدیرعامل این شرکت هواپیمایی در خصوص پروازهای اربعین نیز گفت: از ابتدای شهریور، بیشترین پروازهای اربعین را به مقصد فرودگاه نجف انجام دادیم و با انجام ۴۵۳ پرواز از شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل، رشت، تهران، اراک، شیراز و اصفهان، به ۶۶ هزار و ۹۴۴ زائر اربعین خدمات رسانی کردیم.

وی با بیان اینکه فرودگاه نجف گرانترین فرودگاه غرب آسیا محسوب می‌شود افزود: این فرودگاه از هر هواپیما در هر پرواز دو هزار و ۱۵۰ دلار رویالیتی و ۱۰ هزار دلار هزینه هندلینگ می‌گیرد و بابت هر مسافر نیز دو دلار و بابت سوخت هر مسافر نیز یک دلار و ۲۷ سنت هزینه دریافت می‌کند که بطور متوسط برای هر سفر ۱۵ هزار دلار هزینه تحمیل می‌شود و به ازای هر مسافر حدود ۱۰۰ دلار هزینه اخذ می‌گردد.

وی افزود: برای پروازهای دور دست مثل مشهد و رشت مجبور به سوختگیری در فرودگاه نجف هستیم که هزینه‌ها را بالا می‌برد و پروازهای اربعین سود خاصی برای شرکت‌های هواپیمایی ندارد گرچه وعده داده شده بخشی از این هزینه‌ها بوسیله دولت عودت داده شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]