رفع معضل بیکاری و رونق اشتغال در گرو رونق تولید است
رفع معضل بیکاری و رونق اشتغال در گرو رونق تولید است

عضو کارفرمایی شورای عالی کار با اشاره به مشکلات بازار کار گفت: عدم ثبات در قوانین و بی‌برنامگیهای دولت, صدور بخشنامه های متعدد, نبود مهارت متناسب با نیاز بازار کار از جمله مشکلات متعدد در مسیر تولید است.

علی اصغر آهنی ها،عضو کارفرمایی شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره مشکلات جامعه تولید گفت:بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی برون سازمانی و بخشی درون سازمانی است. از تخصیص ارز در کشور برای واردات مواد اولیه مشکلاتی را داریم. در کنار این مسائل بخشنامه های متعددی از سوی دارایی و تأمین اجتماعی است.

 وی با اشاره به بخشنامه تأمین اجتماعی درباره شغل گفت:این بخشنامه بدون اینکه از شورای تنقیح قوانین بگذرد صادر شده است, معضلات زیادی را ایجاد کرده است, این بخشنامه هیچ اثری برای کارگران ندارد. این بخشنامه در خلاف بخشنامه اشتغال است.

آهنی ها با بیان اینکه تولید در کشور به عنوان محور نیست افزود: در صورت توجه به تولید علاوه بربهبود وضعیت درآمدی, اشتغال بهبود می یابد. رونق تولید باعث کاهش تورم می شود. برای رونق تولید باید وحدت فرماندهی صورت گیرد. اگر از تولید کننده حمایت شود, سرمایه در گردش و تأمین مواد اولیه برای تولید صورت گیرد, بسیاری از مشکلات و مسائل در مسیر اشتغال و بیکاری برطرف می شود.

عضو کارفرمایی شورای عالی کار  با اشاره به وجود قوانین مانع و مزاحم تولید، گفت: عدم ثبات در قوانین و بی‌برنامگیهای دولت یکی از موانع مهم پیش روی تولیدکنندگان است.

آهنی‌ها، مشکلات  ارز، پیچ و خم‌های اداری برای تأمین مواد اولیه خارجی توسط دستگاه‌های ذی ربط و قاچاق را از دیگر موانع رونق تولید و صادرات عنوان کرد و افزود: حمایت عملی از واحدهای کوچک و متوسط، خروج تدریجی و برنامه ریزی شده از اقتصاد دولتی و حرکت به سمت اقتصاد مردمی و سایر حمایت‌های منتهی به رونق تولید را می‌توان با عملکرد جهادی در مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و قوه مجریه حل کرد و قدرت خود را در زمینه اقتصادی به رخ دشمنان کشید.

 وی با اشاره به مشکلات عدم مهارت در نیروی کار گفت: با توجه به تعدد دانشگاه ها متأسفانه مشاهده می کنیم که نیروی کار مهارت کافی ندارد,به عبارتی بعد از پایان تحصیل نیروی کار حرفه مورد نیاز برای حضور در بازار را ندارد.

عضو کارفرمایی شورای عالی کار گفت: آموزش ها متناسب با نیاز بازار کار نیست. آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای باید به گونه ای باشد که فرد بعد از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شد, بتواند به بازار کار وارد شده و خود را برای تحولی در تولید و کسب درآمد آماده کند. معمولاً‌افرادی که مهارت کافی و خوب دارند بیکار نمی مانند.

 انتهای پیام/

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]