آغاز به کار فاز دوم رصد و پایش اشتغال کشور/ وزیر کار: یک میلیون شغل در سال ایجاد می شود
آغاز به کار فاز دوم رصد و پایش اشتغال کشور/ وزیر کار: یک میلیون شغل در سال ایجاد می شود

وزیر کار گفت: با همکاری تنگاتنگ میان معاونت اشتغال وزارت کار و شرکت اپراتور مجری طرح پایش اشتغال، بحث صحت سنجی آمار اشتغال ایجادی تقویت و تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی، وزیر کار در حاشیه بازدید از مرکز پایش اشتغال کشور، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال است و رئیس جمهور در آغاز دولت بحث ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را تبیین کرد که امروز بالغ بر یک میلیون شغل سنواتی ایجاد شده است.

وی افزود: با همکاری تنگاتنگ میان معاونت اشتغال وزارت کار و شرکت اپراتور مجری طرح پایش اشتغال، بحث صحت سنجی آمار اشتغال ایجادی تقویت و تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده مشخص می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه “این رصد به سه شیوه صورت می‌پذیرد”، گفت: شیوه اول ثبت اولیه و خود اظهاری است. شیوه دوم ارتباط پیامکی و شیوه سوم تماس تلفنی است که با فرد کارجو از طریق مرکز پایش برقرار می‌شود و صحت سنجی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: میزان صحت سنجی در سامانه رصد اشتغال بیش از ۷۵ درصد است و معدل صحت‌سنجی ما موید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است که خوشبختانه سایر مراکز هم اطلاعات ما را تایید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از ۳ ماهه اول ۱۴۰۱ تا ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده که این اشتغال به رشد اقتصادی کمک کرده است. با توجه به گزارش مرکز آمار ایران و بانک مرکزی پس از یک دهه رکود، در این دولت به رشد اقتصادی ۳٫۵ تا ۴ درصد رسیدیم و در سال ۱۴۰۲ در مهار نرخ بیکاری وارد کانال ۷ درصد شدیم که موجب امیدواری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال را حق همه مردم دانست و گفت: از حقوق اساسی و تضمین شده آحاد مختلف جامعه بسترسازی برای اشتغال است و دولت سیزدهم در سنوات مختلف منابع متنابهی را از محل‌های مختلف به این منظور پیش‌بینی کرده که در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده شده و در بودجه سال آینده نیز برقرار است. همچنین تسهیلات تکلیفی و کمک‌های فنی اعتباری در این زمینه به کمک خواهند آمد و بحث اشتغال را تقویت خواهند کرد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]