نظام صنفی کشاورزی برنامه محور و مستند بر قوانین و مقررات باشد
نظام صنفی کشاورزی برنامه محور و مستند بر قوانین و مقررات باشد

سرپرست سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه اقدامات نظام صنفی کشاورزی باید برنامه محور و مستند بر قوانین و مقررات باشد گفت: افق برنامه ها و دغدغه های نظام صنفی کشاورزی باید به سمت تدوین برنامه مستند بر قانون باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ششمین اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران اظهار داشت: هویت بخشی کشاورزان هدف اصلی نظام صنفی است؛ و بر این اساس نظام صنفی می تواند آمار بخش کشاورزی را کنترل و پایش نماید موضوعی که از دغدغه های اصلی بخش کشاورزی به شمار می آید.

وی افزود: در موضوعات اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی همچون کشت قراردادی، الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها و خرید‌های توافقی، حضور و میدان داری نظام صنفی کشاورزی موثر بوده و از اعلام آمادگی سازمان مرکزی تعاون روستایی جهت همکاری در این خصوص با نظام صنفی خبر داد.

اقدامات نظام صنفی کشاورزی برنامه محور و مستند بر قوانین و مقررات باشد

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه افق برنامه ها و دغدغه های نظام صنفی کشاورزی به سمت تدوین برنامه ای مستند بر قانون باشد تصریح کرد: موفقیت بخش کشاورزی در گرو برنامه ریزی است و همه باید با برنامه عمل نماییم، چرا که حرکت بدون نقشه راه، منتهی به شکست است .

وی تصریح کرد: تا صندوق های اعتباری و مالی بخش کشاورزی تقویت نشود، حوزه کشاورزی ضربه پذیر است. بررسی تجارب کشورهای متعدد نشان می دهد هر کشوری که در کشاورزی پیشرفت داشته تقویت صندوق های کشاورزی موضوع جدی آنها بوده است.

 هادربادی گفت: دفاع از مظلومیت بخش کشاورزی به عهده نظام صنفی کشاورزی است چرا که بخش کشاورزی در امنیت پایدار، سلامت و اشتغال مولد نقش اساسی دارد.

وی افزود: ماده ۷ قانون افزایش بهره وری تصریح دارد که نماینده تشکل های کشاورزی باید در جلساتی که به منظور تصمیم گیری و یا بررسی مسائل حوزه وظایف و اختیارات مرتبط با آنان تشکیل می شود، به عنوان ناظر و فراتر از عضویت، شرکت داشته باشد لذا پس حضور نظام صنفی کشاورزی در تمامی جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری حوزه کشاورزی توجیه قانونی دارد .

این مقام مسئول در ادامه بر لزوم پیگیری اجرای کامل مفاد و موارد قانونی مرتبط با بخش کشاورزی همچون ماده ۶۳ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه وقانون افزایش بهره وری تاکید کرد.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران لزوم ایجاد ساختار استانی در ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را یادآور شده و بر همراهی سازمان مرکزی تعاون روستایی با اتاق اصناف کشاورزی ایران در پیگیری این موضوع تاکید نمود.

بنابر این گزارش در پایان این جلسه و طی مصوبات ششمین اجلاس اتاق اصناف کشاورزی مقرر گردید؛ تمهیدات لازم در خصوص تشکیل صندوق اعتباری اتاق اصناف کشاورزی در چارچوب قوانین و مقررات فراهم شود؛ لوگوی اتحادیه های هفت گانه صنفی کشاورزی مورد تصویب قرار گرفت؛ در راستای انجام وظایف آموزشی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان برنامه ریزی لازم جهت تفکیک بودجه آموزشی و تعیین ردیف اعتباری ویژه آموزش در تمامی سطوح و نظارت بر اجرای قطعی آن معمول شود.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]