آشنایی با مراحل احداث یک باغ تجاری بادام
آشنایی با مراحل احداث یک باغ تجاری بادام
شاید شما هم مدتی است که به فکر احداث یک باغ تجاری افتاده اید؛

شاید شما هم مدتی است که به فکر احداث یک باغ تجاری افتاده اید؛ اما برای انجام این کار دو دل هستید! این کاملا طبیعی است؛ چرا که احداث یک باغ تجاری و سرمایه گذاری در زمینه باغداری کار ساده ای نیست و به دانش و تجربه بسیاری نیاز دارد.

با این حال نگران نباشید، در این مطلب ما تصمیم داریم که مو به مو مراحلی که نیاز است شما برای احداث یک باغستان تجاری بادام بدانید، برای شما شرح دهیم؛ پس چند دقیقه ای از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید.

اولین گام؛ انتخاب نهال های اقتصادی بادام

اولین گامی که شما نیاز است در مورد احداث یک باغستان بادام بدانید، آشنایی با بهترین و اقتصادی ترین نهال های بادام است؛ اگر می خواهید که باغ شما به سود دهی زیادی برسد، بدون شک باید نهال هایی که پرثمرتر هستند را انتخاب نمایید.

به همین دلیل هم ما منابعی معتبر مانند نهالوند، ویکی هو، ویکی پدیا و ویکی کشاورز را زیر و رو کرده ایم و متوجه شده ایم که بهترین و اقتصادی ترین نهال های بادام برای کاشت در ایران نهال های زیر هستند:

نهال بادام آذر

نهال های بادام آذر از فوق العاده ترین نهال های بادام هستند، این نهال ها حدود ۷ کیلوگرم در فصل برداشت بادام تولید می کنند و شما می توانید مطمئن باشید که با کاشت نهال های آذر در آینده باغ شما به یک باغ تجاری و بسیار پرثمر تبدیل می شود.

نهال های بادام آذر در دسته نهال های پیوندی قرار می گیرند و برای تولید آن ها از نهال های فرانسوی آی و نهال های ایتالیایی کریستومورتو استفاده می کنند. این نهال ها برای کاشت در مناطق سردسیری بسیار مناسب هستند و مقاومت قابل توجهی در برابر سرما از خود نشان می دهند، ضمن اینکه نهال های آذر دیرگل هم هستند و این باعث می شود برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب تر باشد.

ضمن اینکه نهال های آذر از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در ارتفاعات هستند و شما می توانید آن ها را در ارتفاع بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا بکارید.

نهال بادام تونو

نهال بادام تونو

از دیگر نهال هایی که شما می توانید روی سوددهی آن ها حساب باز کنید، نهال های ایتالیایی تونو هستند. این نهال ها هم تقریبا هر سال ۱۰ کیلوگرم بادام تولید می کنند و با توجه به اینکه میوه این نهال ها تقریبا ۵ گرم وزن دارند، باید گفت که ۱۰ کیلوگرم بادام واقعا فوق العاده است.

نهال های تونو هم مانند نهال های آذر مقاومت خوبی در برابر سرما از خود نشان می دهند و این بدان معنا است که شما می توانید آن ها را در مناطق سردسیری بکارید. نهال های تونو دیرگل هستند و این ویژگی هم آن ها را برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب تر کرده است.

هر نهال تونویی به ۲۰ روز یکبار آبیاری نیاز دارد و اگر آن ها در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا بکارید می توانید مطمئن باشید بیشترین مقدار محصول را از آن ها برداشت خواهید کرد.

نهال بادام مامایی

نهال های مامایی اقتصادی ترین نهال های بادام موجود در ایران هستند؛ چرا که تا حدود ۱۵ کیلوگرم می توان از آن ها بادام برداشت کرد.

نهال های مامایی هم برای کاشت در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا مناسب هستند و با توجه به دیرگل بودنشان شما می توانید آن ها را در مناطق سردسیری بکارید؛ چرا که مطمئنا در برابر سرما هم مقاومت قابل توجهی نشان داده و بعد از اتمام سرمای بهار به گل دهی می رسند.

نهال های مامایی میوه ای ۵ گرمی تولید می کنند و معمولا مغز میوه آن ها دوقلو است. با توجه به طعم بسیار خوب بادام های این نهال شما می توانید روی صادرات بادام هم حساب باز کنید. ضمنا نباید فراموش کنید که هر نهال بادام مامایی به ۲۰ روز یکبار آبیاری نیاز داشته و اگر می خواهید آن ها خوب به محصول دهی برسند باید نهال ها را در فاصله ۴ متری از یک دیگر قرار دهید.

دومین گام؛ خرید نهال های بادام با توجه به شرایط آب و هوایی

دومین گام؛ خرید نهال های بادام با توجه به شرایط آب و هوایی

بعد از شناخت و آشنایی با بهترین و اقتصادی ترین نهال های بادام شما باید توجه کنید که نهال های مورد نظر خود را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب نمایید. شرایط آب و هوایی منطقه می تواند روی سلامت و رشد نهال های شما تاثیر بگذارد.

همانطور که از توضیحات فوق دریافتید برخی از نهال های بادام مانند نهال های آذر برای کاشت در مناطق سردسیری مناسب تر هستند و شما می توانید در مناطق کوهپایه ای زاگرس و استان هایی مانند کرمانشاه ، کردستان و همدان چنین نهال هایی بکارید.

اما برای کاشت نهال های بادام در مناطقی مانند استان های مرکزی که آب و هوای گرمتری دارند شما باید به دنبال نهال های زود گل باشید. نهال های زود گل برای کاشت در این مناطق مناسب تر هستند و در صورت کاشت چنین نهال هایی در مناطق گرمسیری باغستان شما دچار مشکل نمی شود.

سومین گام؛ تشخیص نهال های با کیفیت و سالم

در نهایت شما باید بتوانید نهال هایی که با کیفیت و سالم هستند را برای خود انتخاب کنید. نهال هایی که کیفیت بالایی داشته باشند می توانند در نهایت شما به سود دهی برسانند؛ اگر شما بهترین و اقتصادی ترین نهال ها را انتخاب کرده و هنگام انتخاب آن ها به شرایط جوی هم توجه نمایید؛ اما به کیفیت و سلامت آن ها توجهی نکنید، در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

نهال های باکیفیت و سالم می توانند باغستان شما را پررونق کنند و بدون داشتن نهال هایی با کیفیت شما نمی توانید مطمئن باشید که در آینده یک باغ تجاری و پربار به دست آورید. نهال های بی کیفیت نهایتا ۲ سال دوام بیاورند و پس از آن خشکیده شده و سرمایه شما را بر باد می دهند؛ از همین رو انتخاب نهال های باکیفیت یکی از مهم ترین مراحل برای احداث یک باغ تجاری است.

برای این منظور شما می توانید به منابع و اسنادی مانند کارت سلامت، کارت قرنطینه یا شناسنامه استناد کنید. این مدارک اثبات کننده کیفیت نهال ها هستند و تمامی آن ها بعد از بررسی های بسیار توسط سازمان جهاد کشاورزی ایران برای نهالستان ها صادر می شود.

بهترین نهال های بادام را در نهالوند جستجو کنید

بهترین نهال های بادام را در نهالوند جستجو کنید

با توجه به مطالب فوق احتمالا متوجه شده باشید که برای احداث یک باغستان تجاری باید چه مراحلی را انجام دهید، حال ممکن است به دنبال یک نهالستان معتبر برای خرید نهال های باکیفیت باشید و ما به شما نهالستان نهالوند را پیشنهاد می کنیم.

برای مراجعه به نهالستان نهالوند تنها کافی است که در مرورگر خود نام نهالوند را جستجوکرده و به آدرس اینترنتی nahalvand.com مراجعه نمایید. در این وب سایت شما می توانید مشخصات انواع مختلف نهال های بادام را مشاهده کنید.

در خصوص قیمت نهال بادام هم باید بگوییم که نهالوند همواره سعی می کند بهترین نهال ها را با قیمتی رقابتی و مقرون به صرفه در اختیار باغداران عزیز قرار دهد؛ اگر شما به وب سایت این نهالستان مراجعه نمایید و قیمت نهال های مختلف را با قیمت نهال های دیگر نهالستان ها مقایسه کنید بدون شک متوجه مناسب بودن قیمت نهال های این نهالستان خواهید شد.

امکان خرید اینترنتی نهال های بادام هم در نهالوند برای شما فراهم شده و شما می توانید نهال های شناسنامه دار و با کیفیت را به صورت غیر حضوری و بعد از مشورت با مشاورین خبره این مجموعه خریداری کرده و در هر نقطه ای از ایران که هستید، آن ها را دریافت کنید.

دریافت مشاوره تخصصی قبل خرید (۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰ _ ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰ )

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]