اقتصادآنلاین – حسام بهمن آبادی؛ در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال شرکت صنایع شیمیایی ایران با نماد شیران نسب به اخذ کد استاندارد جهت محصولات جانبی شرکت شامل light end, Heavy end‌ و Raffinate شفاف‌سازی کرده است. شیران اعلام کرده است که این مجوز نقش مهمی در نثبیت جایگاه شرکت در تولید و تجارت فرآورده‌های نفتی […]

اقتصادآنلاین – حسام بهمن آبادی؛ در اطلاعیه‌های امروز سامانه کدال شرکت صنایع شیمیایی ایران با نماد شیران نسب به اخذ کد استاندارد جهت محصولات جانبی شرکت شامل light end, Heavy end‌ و Raffinate شفاف‌سازی کرده است.

شیران اعلام کرده است که این مجوز نقش مهمی در نثبیت جایگاه شرکت در تولید و تجارت فرآورده‌های نفتی فوق خواهد داشت و منجر به افزایش درآمدهای عملیاتی می‌گردد.

غنوش نیز امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که از ۳ هفته دیگر تولید آب آشامیدنی را آغاز خواهد کرد.

ظرفیت اسمی تولید خط آشامیدنی مطابق پروانه بهره‌برداری ۳۶۰۰۰ تن درسال و طرفیت عملی ۷۰۰۰ بطری در ساعت بوده و برنامه تولید این محصول بر اساس آخرین پیش‌بینی منتشر شده در قالب صورت‌های مالی ۲۰۰۰۰۰۰ بطری برای سال‌ جاری می‌باشد.

کدال نگر سوم آبان

خزامیا

شفاف سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده:

به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت به استحضار می رساند با عنایت به گزارش ارائه شده توسط معاونت محترم مالی و اقتصادی مبنی بر زمانبر بودن انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات و به تبع آن عدم استفاده از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته تا پایان سال جاری ، هیات مدیره مصوب نمودند ، به منظور بهره مندی از معافیت مالیاتی ، انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته در اولویت قرار بگیرد و پس از طی فرآیند سرمایه و ثبت آن بررسی های لازم در ارتباط با افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات صورت پذیرد.

شرنگی

انعقاد قرارداد مهم:

موضوع قرارداد: فروش محصولات صنعتی و پودری خودرویی

طرف قرارداد: مهرکام پارس

پسهند

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

افزایش ۱۱۹ درصدی در سود عملیاتی دوره مزبور نسبت به دوره مشابه قبل، عمدتا بابت افزایش مقدار فروش، افزایش نرخ فروش محصولات، تغییر در تنوع فروش محصولات، افزایش مقدار تولید و کنترل بهای تمام شده محصولات با خرید به موقع مواد اولیه می‌باشد.

سفار

افزایش سرمایه از محل مازاد تجدیدارزیابی طبقه زمین:

باتوجه به اخذ مجوز از سهامدار عمده، اعضا هیات مدیره با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود (طبقه زمین) موافقت و همچنین مقرر نمودند سایر اقدامات مرتبط نیز توسط مدیر عامل در اسرع وقت پیگیری گردد.

شبندر

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

علت اصلی کاهش مقدار تولید و فروش نسبت به دوره مشابه ، کاهش خوراک و در نتیجه تولیدات به میزان ۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به دلیل تعمیرات اضطراری در اردیبهشت سال جاری بوده است. همچنین عدم اعلام فروش‌ صادراتی ۶ ماهه در مقطع تهیه و انتشار گزارش موجب کاهش ۹ درصد در مقدار فروش گردیده است.

باتوجه به کاهش قیمت بین‌المللی و کرک اسپرد فرآورده‌ها نسبت به دوره مشابه و همچنین علل ذکر شده بالا مبلغ فروش نسبت به دوره مشابه بالغ بر ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شیران

اخذ کد استاندارد محصولات جانبی:
احتراماً، به استحضار سهامداران گرامی و ناظر محترم بازار می رساند، فرآیند اخذ کد استاندارد با عناوین جدید جهت محصولات جانبی شرکت شامل «لایت‌اِند Light end»، «هوی‌اِندHeavy end» و «رافینتRaffinate»، از کارگروه ملی استاندارد با موفقیت انجام گردید. لازم بذکر است که این مجوز نقش مهمی در تثبیت جایگاه شرکت در تولید و تجارت فرآورده‌های نفتی فوق ( از محل خوراک نفت سفید تامین شده از سایر منابع) خواهد داشت و موجب افزایش درآمدهای عملیاتی می گردد. این فرآورده‌ها (حلال ها) علاوه بر صادرات، قابلیت فروش در بورس انرژی را نیز داشته و امکان استفاده از آن ها به عنوان مواد اولیه برخی محصولات پایین دست در زنجیره تولید محصولات نهایی، وجود دارد.

غنوش

دریافت نشان استانداراد آب آشامیدنی:

در خصوص تولید آب آشامیدنی در شرکت نوش مازندران مجوز استاندارد تولید آب آشامیدنی شرکت در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ صادر گردید و حداکثر سه هفته دیگر (به منظور چاپ لیبل با درج شماره استاندارد) تولید این محصول آغاز خواهد شد. لازم به توضیح است که ظرفیت اسمی تولید خط آب آشامیدنی مطابق پروانه بهرداری ۰۰۰ر۳۶ تن در سال و ظرفیت عملی ۰۰۰ر۷ بطری در ساعت بوده و برنامه تولید این محصول بر اساس آخرین پیش بینی منتشر شده در قالب صورتهای مالی ، ۰۰۰ر۰۰۰ر۲ بطری برای سال جاری می باشد. بهای تمام شده ماشین آلات خط تولید آب آشامیدنی حدود ۴۰ میلیارد ریال بوده و مبلغ فروش پیش بینی شده برای آب آشامیدنی در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال با پیش بینی حاشیه سود ۲۰ درصد می باشد.

خساپا

واگذاری یک قطعه زمین به شرکت مرکز تحقیقات سایپا:

احتراماً به استحضار می رساند ششدانگ عرصه یک قطعه زمین متعلق به این شرکت به نشانی کیلومتر ۱۳ بزرگراه شهید لشگری، خیابان ۵۲، بلوار جامگان، نبش خیابان آبان، به شرکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با قیمت ۲,۱۰۱,۱۰۰ میلیون ریال واگذار گردید. از آنجا که معامله مذکور درون گروهی بوده، تأثیری بر سود (زیان) تلفیقی سایپا نخواهد داشت.

شبهرن

توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده:

درآمدهای عملیاتی طبق صورت سود و زیان شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته که متاثر از رشد ۱۳ درصدی کل مقدار فروش، بهبود سبد محصولات و نیز افزایش قیمت‌های داخلی و صادراتی و رشد سود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی و وابسته بوده‌ است.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز طی این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش ۲۶ درصدی مواجه شده که افزایش بهای خوراک مصرفی پالایشگاه، افزایش بهای مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ ارز، افزایش بهای مواد بسته بندی، مواد اولیه داخلی، کرایه حمل و … ناشی از تورم و همچنین افزایش خریدهای مواد اولیه بر آن موثر بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]