پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۲ خبر تاثیرگذار بر بازار ارز
پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۲ خبر تاثیرگذار بر بازار ارز

بازار طلا و ارز تهران هفته را با افزایش قیمت‌ها شروع کرد. در این روند، سکه به محدوده ۴۴ میلیون تومان رسید و طلای آبشده نیز به سطح مقاومتی ۱۶.۴ میلیون تومان نزدیک شد.

معاملات بازار طلا و سکه در نخستین روز هفته با سیگنال مثبت از اونس طلا که رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرده بود، آغاز شد. در حالی که بازار طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت طلای جهانی به سمت رشد حرکت کردند و وارد یک کانال جدید شدند، بازار ارز از سطوح بالای هفته گذشته کاهش یافت. به دنبال این روند، قیمت دلار هرات که در پایان هفته گذشته به بیش از ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود، امروز با ۵۹ هزار و ۴۳۰ تومان شروع به کار کرد و در ادامه در محدوده چهارم و پنجم کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داشت. همچنین، قیمت دلار تهران نیز امروز با شروع از ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان، روند صعودی به خود گرفت و تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان افزایش یافت.

معامله‌گران فنی معتقدند هدف اول دلار هرات محدوده ۵۹ هزار و ۷۲۰ تومان است و در صورت عبور از این سطح، احتمال ادامه صعود قوی تا مرزهای بالاتر وجود دارد. به عقیده این گروه با رشد اونس طلا، دلار هرات تحت فشار قرار گرفت و مجدداً به سمت کف حمایتی ۵۹ هزار تومان تا ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، محدوده حمایتی قوی بازار بین ۵۹ هزار تا ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. معامله‌گران انتظار دارند که از اوایل مهر ماه، دلار هرات از این محدوده حمایتی رشد خود را از سر بگیرد.

نوسانات قیمت دلار بر روند حرکتی قیمت درهم امارات هم اثرگذار بود و این اسکناس که در هفته گذشته با افزایش تا ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفته بود، امروز را با گپ منفی ۵۰ تومانی آغاز به کار کرد و از این مرز فاصله گرفت. قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان شروع به کار کرد و با روندی نزولی به ۱۶ هزار و ۳۳۰ تومان رسید.

بازار رسمی امروز مسیری متفاوت با بازار غیررسمی را در پیش گرفت و شاهد افزایش قیمت یورو مبادله‌ای و ثبات قیمت دلار بود. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز بدون تغییر، ۴۹۳۸۴ تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار امروز بدون تغییر، ۴۵۸۵۳ تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش ۲۸۲ تومانی، ۵۴۷۳۴ تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ مثبت ۲۶۲ تومانی به ۵۰۸۲۱ تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، ۱۳۴۴۷ تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز ۱۲۴۸۵ تومان قیمت خورد که بدون تغییر بودند.

قیمت-طلا

روند بازار طلا و سکه اما با بازار ارز متفاوت بود و معامله گران شاهد افزایش قیمت‌ها و عبور از مرزهای حمایتی بودند؛ مسیری که در پی صعود قیمت اونس طلا اتفاق افتاد. قیمت اونس طلا پس از رکورد تاریخی و لمس مرز ۲۵۸۴ دلار، امروز در ۲۵۷۸ دلار معامله شد. قیمت طلای آبشده هم که در معاملات پشت خط روز گذشته وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شده بود، امروز معاملات روزانه خود را در ۱۶ میلیون و ۱۵ هزار تومان آغاز کرد. قیمت طلای آبشده سپس با افزایش به ۱۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز، سه میلیون و ۷۲۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

تحلیلگران معتقدند رشد چشمگیر اونس طلا منجر به افزایش محسوس قیمت طلای آبشده شده است و این فلز گرانبها را به کانال ۱۶ میلیون تومان رسانده است. این گروه دو سطح حمایتی کلیدی در ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان را برای طلای آبشده پیش بینی کرده‌اند که انتظار می‌رود هر دو سطح با نوسانات خرید مواجه شوند. در سوی دیگر، مقاومت‌های مهم طلای آبشده سطوح ۱۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که عبور از آن‌ها می‌تواند نشانگر تداوم روند صعودی باشد. اما قیمت سکه امامی هم امروز کانال ۴۴ میلیون تومان را فتح کرد و با افزایش تا ۴۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بالا رفت. سکه امامی در نیمه دوم معاملات در ۴۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب تا ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خوردند.

امروز همچنین دو خبر مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت، اول حراج سکه مرکز مبادله بود. براساس خبر اعلام شده، هفدهمین جلسه حراج سکه در روز دوشنبه ۲۶  شهریور ماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز برگزار می‌شود.

تعطیلی بازار هرات در روز یکشنبه، دیگر خبر مهمی بود که در کانال های نرخ دهی بازار هرات منتشر و سپس در میان معامله گران دست به دست شد. براین اساس معاملات بازار ارز هرات با نرخ فردایی انجام خواهد شد.


منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]