دولت در این تاریخ حساب بازنسشتگان کشوری را پر پول می کند | مابه‌التفاوت همسان سازی در راه است
دولت در این تاریخ حساب بازنسشتگان کشوری را پر پول می کند | مابه‌التفاوت همسان سازی در راه است

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری زمان واریز مبلغ مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

رضا فیضی‌نژاد اعلام کرد: باتوجه به اینکه تاکنون برای ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳، به صورت علی‌الحساب ۶ میلیون تومان به حساب هر بازنشسته پرداخت شده است، مابه‌التفاوت این مبلغ براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه تا پایان آبان‌ماه پرداخت خواهد شد.

بازنشستگان

صدای بازنشستگان کشوری درآمد

روز گذشته «امیر همت بهرام‌آبادی» در این باره می‌گوید: در تاریخ یکم آبان ماه، بر اساس دستور مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، صندوق بازنشستگی کشوری بدون کوچک‌ترین توضیحی درباره نحوه اعمال، اقدام به صدور احکام حقوقی متناسب‌سازی کرد. این احکام با افزایش‌های اندک و ناچیز، «میانگین ۵۰۰ هزار تومان و کمتر، تا حد ۴۷ هزار تومان» صادر شدند که این اقدام منجر به نارضایتی و دلخوری بازنشستگان شده است.

او افزود: در این میان گروههای شغلی پایین‌تر، از قبیل ۱۱ و ۱۰ و ۹ و … بیشتر مورد غفلت و اجحاف قرار گرفته‌اند، ظاهرا چون شاغل همتراز کمتری داشته‌اند به تشابه گروه شغلی اکتفا و به سنوات ۳۰ ساله خدمت آنها توجه لازم نشده است.

به گفته بهرام‌آبادی، در فرایند عمومی متناسب سازی با شاغل همتراز، آیتم‌های خاصی مانند ایثارگری، حق مدیریت و خدمت مازاد بر ۳۰، را باید جداگانه محاسبه و به احکام حقوقی افراد مشمول اضافه نمایند، ظاهرا این موضوع به درستی انجام نشده است!

این بازنشسته ادامه داد: تعیین میزان مابه التفاوت شاغل همتراز در گروههای شغلی، صوری و غیر واقعی بنظر می‌رسد، ظاهرا هدف مجریان امر اعطای سقف معینی از یک اعتبار فرمایشی بوده نه اجرای واقعی متناسب سازی! حالا هم قصد دارند همین اقدام ناعادلانه را ملاک و مبنای متناسب سازی سال بعد قرار دهند.

وی با بیان اینکه تفاوت سطح افزایشها و بعضا هم چند برابری در گروههای شغلی یکسان، تعجب برانگیز است؛ گفت: توجیه این سطح از تفاوت غیر منطقی به نظر می‌رسد. مع الوصف تنها راه پیش رو بازنگری و اصلاح مجدد احکام حقوقی است؛ بازنشستگان در انتظار اصلاحات هستند.


منبع:

ایسنا



کدخبر:
۳۳۹۰۸۵

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]