بازگشت بورس به صعود / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه بازار
بازگشت بورس به صعود / نمادهای مهم معرفی شد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۱۰۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۹۶۱ واحدی قرار گرفت.

بورس امروز شاهد درخشش پالایش نفت اصفهان در بین نمادهای تاگذار بازار بود و شاخص کل بورس را با رشد نسبتا خوبی به پایان رسید.

معاملات روز یکشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد متعادل شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۸ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی شپنا، فملی، فولاد، وبملت، بوعلی، شبندر و شتران تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۷ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۵۸۴۱ واحدی به ۶۵۹ هزار و ۱۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۱۱۵,۶۶۳.۶۲۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۸,۴۴۰.۴۹۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۲۴۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، بپاس، آریا، شگویا، حسینا، صبا و وسپهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۷ آبان ۱۴۰۲

وزیر امور اقتصاد دارایی: پیش‌بینی پذیری صنایع اولویت اول وزارت اقتصاد در بودجه ۱۴۰۳است، در همین راستا به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم تا مسیر سال گذشته را در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز  ادامه دهیم.

سخنگوی صنعت برق کشور: با راه‌اندازی تابلوی معاملات سبز در بورس انرژی، از ابتدای خرداد تا پایان مهر امسال بیش از ۱۴۹ میلیون کیلووات‌ ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ارزش بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان در این محل مبادله شد.

بنا بر اعلام بورس کالا پذیره‌نویسی دوازدهمین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا با نماد «جواهر» در راستای رسالت ملی بورس کالای ایران و در جهت جذب نقدینگی سرگردان در کشور از روز دوشنبه ۸ آبان ماه آغاز خواهد شد.

امروز مورخ ۷ آبان، اولین صندوق اهرمی با بازارگردان گروه مالی فیروزه در نماد (موج ) در فرابورس پذیره‌نویسی خواهد شد.

دعوت از فعالان بازار سرمایه به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص بودجه ۱۴۰۳

مهدی حاجیوند، رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه با اشاره به فراخوان سازمان بورس در خصوص بودجه سال ۱۴۰۳، از فعالان بازار سرمایه و صاحب‌نظران دعوت کرد، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص لایحه بودجه سال آینده، تا ۱۷ آبان ماه ارائه کنند.

تضمین سود ۲۵ درصد برای سهامداران غدیر

مهدی عبوری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به اینکه توجه به اوراق بیمه سهام یک راهکار مهم در بازار سرمایه است، گفت: این گروه آمادگی دارد از طریق انتشار اوراق بیمه سهام سود ۲۵ درصد را برای سهامداران غدیر تضمین کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]