به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان‌ان» تصریح کرد که بستن دفتر جنبش مقاوما اسلامی «حماس» در دوحه، آن هم در شرایط کنونی مورد بحث دولت این کشور نیست. براساس گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، الانصاری در ادامه بر اهمیت مذاکرات […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان‌ان» تصریح کرد که بستن دفتر جنبش مقاوما اسلامی «حماس» در دوحه، آن هم در شرایط کنونی مورد بحث دولت این کشور نیست.

براساس گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، الانصاری در ادامه بر اهمیت مذاکرات با هدف آزادسازی گروگان‌های غزه و تلاش‌های انجام شده در جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کانال ارتباطی یعنی دفتر حماس در دوحه، نقش بسیار مهمی در مقابله با تنش‌هایی که در ماه سپتامبر رخ داده بود، ایفا کرد؛ مذاکرات قطر با حماس منجر به کاهش تنش‌ها در دو هفته اخیر پس از آغاز موج درگیری‌ بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر، بر اهمیت باز نگه داشتن این کانال برای کمک به حل و فصل مناقشه کنونی فلسطین و رژیم اشغالگر تاکید کرده و گفت: این تنها راهی است که به ما این فرصت را می‌دهد تا به عنوان میانجی برای آزادی گروگان‌ها و تضمین امنیت آن‌ها عمل کنیم تا به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.

الانصاری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تاکید کرد که «نمی‌توان اجازه داد این کانال ارتباطی از بین برود، تا زمانی که در برقراری صلح بین دو طرف مهم باشد».

او در پایان صحبت‌های خود هشدار داد که ادامه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تلاش‌های قطر برای آزادی گروگان‌های اسیر شده در غزه را بسیار پیچیده کرده است.

«یوسی کوهن»، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل «موساد»، شب گذشته در مصاحبه با کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره نقش قطر در میانجیگری میان تل‌آویو و حماس گفت: «با وجود همه پیچیدگی‌ها باید از انتقاد از قطر پرهیز شود.. به نفع دولت اسرائیل است که قطری‌ها در کنار ما باشند».

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام»، شاخه نظامی حماس در یک سخنرانی ویدئویی تصریح کرده بود که تنها در صورتیک تمامی اسرا را آزاد می‌کند که رژیم صهیونیستی تمامی زندانیان فلسطینی را آزاد کند.

خبرگزاری «رویترز» دیروز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات تبادل اسرا با میانجیگری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه ادامه داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]