کاردانو توجه نهنگ‌ها را جلب کرد / جهش قیمت به سمت یک دلار
کاردانو توجه نهنگ‌ها را جلب کرد / جهش قیمت به سمت یک دلار

کاردانو (ADA) پس از هفته‌ها رشد پایدار، از پایین‌ترین قیمت خود در ماه اکتبر، یعنی ۰٫۲۴ دلار، اکنون به سطح قیمتی ۰٫۳۵ دلار رسیده و برای یک هفته امیدوارکننده دیگر آماده می‌شود. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت این ارز دیجیتال طی ۳۰ روز گذشته، بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارزش دلاری تراکنش‌های انجام‌ شده توسط نهنگ‌ها اخیراً از یک میلیون دلار فراتر رفته است. چنین جهش‌هایی یک سیگنال صعودی تلقی می‌شوند. بنابراین، با ادامه افزایش قیمت کاردانو، نهنگ‌ها می‌توانند برای افزایش قیمت ADA به سمت ۱ دلار آماده شوند.

همان‌طور که در نمودار ارائه‌شده توسط Santiment مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد که پیش‌تر هم در ژانویه ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۲، شرایط مشابهی رخ داده بود. در آن زمان، قبل از اصلاح روند، یک اوج محلی برای کاردانو ثبت شد. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمال بالایی وجود دارد که قیمت ADA قبل از اصلاح روند، برای تشکیل یک اوج محلی بالاتر صعود کند.

همزمان با تعداد تراکنش‌های نهنگ و قیمت ADA، حجم تراکنش‌های کاردانو هم در حال افزایش است. طی سه ماه گذشته منتهی به ۶ نوامبر، حجم معاملات از حدود ۲۳۷ میلیون به حدود ۳۳۲ میلیون رسیده است. این افزایش مداوم در حجم تراکنش‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال جابجایی توکن‌ها در زنجیره هستند و احتمالاً خود را برای افزایش بیشتر قیمت کاردانو آماده می‌کنند.

کاردانو پس از صعود به بالاتر از مقاومت ۰٫۳۵ دلار که به زودی می‌تواند به حمایت تبدیل شود، اکنون در محدوده ۰٫۳۵۴ دلار معامله می‌شود. وضعیت شاخص همگرایی-واگرایی میانگین متحرک (MACD) هم سناریوی صعودی ADA را تقویت می‌کند. بنابراین، احتمال بسته شدن کندل هفته در نزدیکی ۰٫۵ دلار و کندل ماهانه بالای ۱ دلار وجود دارد.

یک تقاطع صعودی احتمالی هم این روایت صعودی را بیشتر تقویت می‌کند. این سیگنال صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت به بالای میانگین بلندمدت برسد. در مورد کاردانو، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (قرمز) در آستانه عبور از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (آبی) قرار دارد. این امر نشان‌ می‌دهد که مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است. به عبارت دیگر، کاردانو شانس بیشتری برای حفظ روند صعودی دارد، تا اینکه بخواهد به ۰٫۳ دلار عقب‌نشینی کند.

با این حال، معامله‌گران باید برای هر اتفاقی آماده باشند. در صورت از دست دادن سطوح حمایتی کلیدی و تبدیل دوباره آنها به مقاومت، معامله‌گران ممکن است نسبت به فروش و برداشت سود اقدام کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]