آرامش بورس در پایان هفته / کدام نمادها صعودی بودند؟ نقشه بازار
آرامش بورس در پایان هفته / کدام نمادها صعودی بودند؟ نقشه بازار

بورس در معاملات ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ با رشد ۳۳۴۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۵۶ واحدی قرار گرفت.

در جلسه معاملات امروز بورس، سهم فملی به عنوان یکی از نمادهایی که رنگ سبز را تجربه کرده بود، در بین نمادهایی بورسی معرفی شد. علاوه بر این، شاخص کل بورس نیز با افزایش نسبی در پایان جلسه معاملات امروز به پایان رسید.

معاملات روز چهارشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد کاهشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، شنپنا، پارسان، حکشتی، فارس، وبملت و وغدیر تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۷ آبان ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۲۵۷۹ واحدی به ۶۹۸ هزار و ۷۶۸ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۴۰۴,۷۷۵.۰۳۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۵,۳۱۳.۳۰۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۳۱ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، تجلی، وهور، آریا، انتخاب، فرز و سامان هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۷ آبان ۱۴۰۲

در دومین روز برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور که – ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه – در جزیره کیش برگزار می‌شود؛ مرکز مالی ایران به عنوان بازوی آموزشی بازار سرمایه با شرکت‌ کارگزاری بانک مسکن تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه همکاری‌های همه جانبه با حضور محبوبه جعفری مدیرعامل مرکز مالی ایران و علی مولائی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن منعقد شد.

۲ بانک به فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اضافه شدند

براساس تازه‌ترین اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در کنار ۴۴ کارگزار منتخب برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سامانه «میراث»، از روز جاری ۲ بانک پارسیان و ملت نیز به این فرایند اضافه شدند.

گفتنی است؛ در مراحل بعدی سایر شرکت‌های کارگزاری و بانک‌ها نیز به این پروژه ملی اضافه می‌شوند.

راه‌اندازی صندوق املاک، فولاد و مس در دستور کار

مدیر بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالا با اعلام خبر جذب ۶۵همت نقدینگی در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالا از ابتدای سال تاکنون گفت: هدف گذاری بورس کالا جذب ۱۰۰همت نقدینگی به بازارهای مالی و مشتقه رسمی کشور در راستای نقش آفرینی در سیاست‌گذاری‌های کلان است که این مهم از ورود این حجم از نقدینگی به بازارهای غیررسمی ارز و طلا و همچنین خروج سرمایه جهت فعالیت در بازارهای جهانی مانند کریپتو و فارکس جلوگیری می کند.

به گفته آراسته، اهم اقدامات در دستور کار بورس کالای ایران راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات، صندوق‌های کالایی مس و فولاد، انتشار اوراق سلف ارزی و توسعه بازارهای موجود و تسهیل امر سرمایه‌گذاری برای عموم است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]