صدرنشینی فملی در معاملات بورس / شاخص چقدر صعود کرد؟
صدرنشینی فملی در معاملات بورس / شاخص چقدر صعود کرد؟

بورس در معاملات ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۱۲۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۰ واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بورس، نماد اخابر به عنوان یکی از نمادهایی که در بازار سهام رشد قابل توجهی داشتند، در بین نمادهای رنگ سبز قرار گرفت. همچنین، شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش قابل توجهی به معاملات امروز پایان داد.

معاملات روز دوشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، جم، رمپنا، کگل، حکشتی، کویر و ذوب تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۶ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۲۱۹۴ واحدی به ۷۱۰ هزار و ۸۲۵ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۳۵۷,۶۲۲.۳۹۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۰,۶۶۵.۴۶۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۳۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز فصبا، تجلی، بپوند، بجهرم، شگویا، ددانا و زاگرس هستند.

نمادهای-بورس

خبرهای مهم بورسی در ۶ آذر ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: هدف از گردهمایی در کنفرانس ICM بررسی نقش کلیدی و محوری بازارهای سرمایه در ایجاد یکپارچگی و رشد اقتصادی در جامعه اسلامی است.

رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار: پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی در جریان است.

محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی: نرخ ارز مبادله‌ای نرخ مرجع می‌شود.

مدیرعامل فرابورس: یکی از مهم‌ترین تغییرات اصلاحیه دستورالعمل پذیرش فرابورس تشکیل «بازار نوآفرین» در قالب دو تابلو مجزا و هیئت پذیرش جداگانه است.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره کارگزاری آگاه: با پتانسیل خوب صنعت خودرو در بازار سرمایه صندوق‌های مولتی nav می‌توانند منابع لازم را جذب کنند.

برگزاری نشست پرسش و پاسخ باعث افزایش شفافیت بازار سهام می‌شود

حمید فاروقی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با برگزاری این نشست‌ها، بخشی از ابهامات سهامداران در مورد شرکت‌ها برطرف شده و شفافیت در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت.

برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ در شرکت‌های بزرگی که از تصمیمات دولت تاثیر می‌پذیرند، فرصتی برای تقویت ارتباط بین مدیران شرکت‌ها و سهامداران و طرح مشکلات و چالش‌های صنعت و انعکاس مطالبات سهامداری بصورت رسمی (از طریق سامانه کدال) و در نهایت پیگیری جدی‌تر این مطالبات توسط مدیران شرکت‌ها است.

تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی از مالیات معاف شود

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانونی طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و تجدید ارزیابی دارایی‌های ناشران بورسی در بازار سهام می‌تواند به رونق بازار سرمایه کمک قابل توجهی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]