۲هزار و ۸۰۰ کشاورز این استان محصولات کشاورزی خود را بیمه کردند/پرداخت خسارت ۷۰۰ میلیاردی بیمه
۲هزار و ۸۰۰ کشاورز این استان محصولات کشاورزی خود را بیمه کردند/پرداخت خسارت ۷۰۰ میلیاردی بیمه

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان اعلام کرد که خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی در زمینه‌های مختلف زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در سال زراعی گذشته در استان گیلان به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است. تاکنون بخشی از جریمه‌ها پرداخت شده است و بقیه آنها پس از تخصیص اعتبار از سوی دولت به صندوق بیمه کشاورزی تسویه خواهند شد.

پیمان عبداللهی‌فر، با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۵۴ هزار کشاورز در استان گیلان برای بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کرده‌اند و بیش از نیمی از بیمه‌نامه‌ها مربوط به زراعت برنج است.

وی با اشاره به آغاز بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی و شیلاتی گفت: با شروع خرید بیمه محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید از مهرماه امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ کشاورز استان برای بیمه‌ محصولات خود اقدام کردند.

وی بیان کرد: کشاورز برای خرید بیمه‌نامه و بیمه‌ محصولات کشاورزی باید به شعب بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه و مراکز منتخب جهاد کشاورزی استان مراجعه کند.

عبداللهی‌فر در ادامه بیان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اجرای طرح های جهش تولید و کشاورزی قراردادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، پوشش بیمه‌ای محصولات گندم، جو، کلزا و گیاهان دارویی «گل گاوزبان» را در دستور کار دارد و در این ارتباط با این وزارتخانه همکاری می‌کند.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]