پیش بینی مهم از سرنوشت پادشاه رمزارزها / تاثیر تایید ETF اسپات بر قیمت بیت کوین
پیش بینی مهم از سرنوشت پادشاه رمزارزها / تاثیر تایید ETF اسپات بر قیمت بیت کوین

کارتر پیش‌بینی کرد که تأیید صندوق‌های ETF‌ بیت‌کوین، تنها در مدت یک سال منجر به ورود حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه به اکوسیستم کریپتو خواهد شد.

در آستانه تأیید ETF اسپات بیت کوین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، نیک کارتر، یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین، از احتمال جهش نزدیک به ۱۰۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در سال آتی سخن گفت.

وی هم‌راستا با دیدگاه مؤسسه مالی Standard Chartered، معتقد است که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به مرز ۸۰۰۰۰ دلار برسد. باید دید که رسیدن بیت کوین به سطوح قیمتی بالای ۸۰ هزار دلار به صورت لحظه‌ای خواهد بود یا با حمایت قوی ادامه خواهد یافت.

کارتر همچنین پیش‌بینی کرد که تأیید صندوق‌های ETF‌ بیت‌کوین، تنها در مدت یک سال منجر به ورود حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه به اکوسیستم کریپتو خواهد شد.

پیش از این، CoinGape نظرات کارتر در مورد اطمینان بالای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین را مطرح کرده بود.

در هفته‌های اخیر، سهام‌ شرکت‌های ارز دیجیتال مانند میکرواستراتژی (MSTR) و کوین‌بیس (COIN) همبستگی بالایی با افزایش قیمت بیت کوین نشان داده‌اند.

صرافی کوین بیس خود را آماده کرد!

بلومبرگ در تاریخ ۲۹ دسامبر گزارش داد که صرافی کوین بیس در آستانه تأیید ETF اسپات بیت کوین، به منظور افزایش آمادگی خود، تغییراتی را سرویس Coinbase Custody به وجود آورده است.

یکی از نمایندگان این شرکت بیان کرد: ما به صورت کامل برای تأیید ETF آماده شده‌ایم. سیستم‌های ما برای کنترل حجم اضافی معاملات، افزایش نقدینگی و افزایش کلی تقاضا، طراحی و آزمایش شده‌اند.

تغییر در سطوح اجرایی نیز بخشی از این تغییرات عنوان شده است. طبق گزارش‌ها، آرون شنارچ (Aaron Schnarch)، مدیر عامل کوین بیس کاستودی از سمت خود کناره‌گیری کرده و ریک شونبرگ (Rick Schonberg)، یکی از کارمندان این صرافی که سابقه فعالیت در بخش امور مالی سنتی از جمله مؤسسه Goldman Sachs را دارد، جایگزین او شده است.

مؤسسات مالی عموماً موظف‌اند ارزهای دیجیتال را به جای صرافی‌ها، نزد یک متولی (custodian) واجد شرایط مانند “کوین بیس کاستودی” ذخیره کنند.

بلومبرگ اشاره کرد که چندین شرکت متقاضی ETF از جمله BlackRock، Franklin Templeton و Grayscale Investments قصد دارند با کوین بیس کاستودی برای مدیریت دارایی‌های بیت کوین صندوق‌های ETF خود همکاری کنند.

جدا از نقش Coinbase Custody به عنوان متولی، بسیاری از شرکت‌های متقاضی ایجاد ETF، صرافی کوین بیس را به عنوان شرکت ناظر بر اطلاعات خود انتخاب کرده‌اند. وجود چنین نقشی ظاهراً به رفع نگرانی‌های رگولاتورها در مورد احتمال دستکاری بازار کمک کرده است.

افزایش قیمت توکن وابسته به بیت کوین!

توکن ORDI که اولین توکن مینت‌شده با استاندارد BRC-۲۰ به حساب می‌آید، با ارزش بازار ۱.۵۵ میلیارد دلاری و فهرست شدن در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال، تا کنون برترین توکن بیت کوین نیز بوده است.

اما این افزایش استقبال از توکن اردی مشکلاتی را نیز به همراه داشته و کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در چند روز گذشته دوباره افزایش یافته است. طبق داده‌های Bitinfocharts، در حال حاضر میانگین کارمزد انتقال بیت کوین ۲۴.۱۰ دلار است.

در اوایل ماه جاری، میانگین کارمزد ارسال بیت کوین به بالاترین حد خود در بیش از دو سال و نیم گذشته یعنی ۳۷.۵۸ دلار رسید. این امر باعث شده است که برخی از کاربران شبکه بیت کوین ادعا کنند که اوردینال‌ها «اسپم» هستند و برای افرادی که قصد دارند پرداخت‌های خود را با استفاده از بیت کوین انجام دهند، مزاحمت ایجاد می‌کنند.

خود بیت کوین نیز طی روز گذشته حدود ۱ درصد کاهش یافته و به ۴۲۰۱۳ دلار رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]