سقوط بورس بعد از تعطیلات / بازار سرمایه چه خبر بود؟
سقوط بورس بعد از تعطیلات / بازار سرمایه چه خبر بود؟

در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۰۹۱,۹۰۰ واحد رسید و با ریزش بیش از ۸ هزار واحد، ارزش کلی بازار را به طور قابل توجهی کاهش داد. این وقوع نشانگر ناراحتی و نگرانی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود.

در تاریخ ۲۳ بهمن ماه، بازار بورس تهران با کاهش قیمت‌ها در شاخص کل مواجه بود و ارزش سهام در آن روز کاهش یافت. این وضعیت باعث تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و این نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس می‌تواند ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارد.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۵ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند شبندر، وبملت، شپنا، وغدیر، وپاسار، اخابر و حکشتی تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با ریزش ۵۰۱۷ واحدی به ۷۳۴ هزار و ۷۹۶ واحدی رضایت دهد.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۲,۶۳۰,۵۵۹.۰۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۳۸,۵۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۳۳۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، شگویا، وسپهر، خاور، کگهر، غصینو و ثباغ هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

رئیس جمهور: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز به مرز ۱۰ هزار شرکت رسیده‌، همچنین در زمینه تولید ناخالص ملی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا نقش شرکت‌های دانش‌بنیان از ۳/۵درصد‌ به ۱۰ درصد برسد.

کارشناس بازار سهام: صندوق‌های بخشی با توجه به تمرکز روی یک صنعت و تنوع پرتفوی، ابزار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذارانی هستند که قصد سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک‌تر بازار را دارند.

 براساس‌ اعلام معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، سود خالص ۱۲ ماهه برای دوره منتهی به پایان پاییز ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۱۸ همت معادل ۳ رشد کرده، این افزایش در میزان سودآوری به جهت افزایش در سودآوری دوره سه ماهه پاییز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

براساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، در ۹ ماهه امسال مجموع صادرات غیرنفتی شامل محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی، فرش و صنایع دستی و صنعت، ۱۰۱.۹ میلیون تن به ارزش ۳۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

جمع‌بندی در خواست‌های تامین مالی با راه‌اندازی سامانه پنل بدهی

رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سامانه پنل بدهی به منظور بررسی درخواست‌ها و انعکاس جمع‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مسئله تامین مالی‌ طراحی شده است.

 تجدید ارزیابی دارایی چه زمانی جذاب می‌شود؟

فرهاد ذاتعلی فرد، کارشناس بازار سرمایه گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ در شرکت‌هایی که نیازمند اصلاح ساختار سرمایه بوده و بین ارزش بازار شرکت با سرمایه ثبت شده اختلاف قابل توجهی وجود دارد، جذاب‌تر است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]