چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 53144
  • 01 ژانویه 2024 - 12:12
  • 55 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار خودرو با این خبر شوکه شد / بُمب صمت برای آرامش بازار خودرو خنثی شد

بازار خودرو با این خبر شوکه شد / بُمب صمت برای آرامش بازار خودرو خنثی شد
بازار خودرو با این خبر شوکه شد / بُمب صمت برای آرامش بازار خودرو خنثی شد

اکو ایران : وزارت صمت به دنبال این است تا از مسیر واردات بازار آشفته خودرو را آرام کند ایده ای که تا حدی نیز توسط مدیران صمت پیش رفت اما اخباری که منتشر شد، نشان می دهد واردات خودرو آن طور که باید جدی نیست.

به گزارش اکو ایران، معاون نظارت بر بودجه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد تامین ارز برای واردات خودرو جز اولویت ها نیست.

حمید امانی همدانی گفت اولویت دولت در تخصیص ارز در گام اول مربوط به کالاهای اساسی می شود و سپس تخصیص ارز برای مواد اولیه، واسطه ای و قطعات مورد نیاز خطوط تولید در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

این مقام سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه واردات خودرو ممنوع نیست گفت اما اولویت ما واردات خودرو نیست.

معاون نظارت بر بودجه سازمان برنامه و بودجه در حالی از نبود اولویت باری تخصیص ارز موردن نیاز برای واردات خودرو خبر می دهد که وزارت صمت از شهریور سال گذشته که آیین نامه اجرایی واردات خودرو در هیات دولت مصوب شد تلاش کرد با برگ واردات برای آرام کردن بازار خودرو استفاده کند.

مدیران صمت تا حد توانستند ایده خود را پیش ببرند اما انتشار اخباری از این دست نشان می دهد برنامه ها برای واردات گسترده خودرو تنها در حد حرف بوده و قرار نیست اتفاق خاصی در این زمینه بیفتد.  

امانی همدانی به تحلیل نگاه دولت در بحث واردات خودرو پرداخت گفت واردات خودرو از نگاه دولت محلی برای کسب درآمد نیست اگر این طور بوددولت می توانست با تعرفه پول زیادی نصیب خود گند.

معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه ادامه داد سیاست دولت تثبیت اقتصاد است از این رو ارز زیادی به خودرو اختصاص نمی دهد.

امانی همدانی معتقد است با توجه به عطش بازار تخصیص ارز به میزانی که بازار خودرو طلب می کند می تواند منجر به افزایش نرخ ارز و نرخ تورم شود. اما اولویت دولت واردات خودرو بلکه کنترل تورم است.

این مقام سازمان برنامه و بودجه به ایده وزیر صمت درباره واردات خودروهای برقی اشاره می کند اما می گوید سازمان برنامه و بودجه به دنبال محقق شدن رشد صنعتی است بنابراین اولویت با واردات خودرو نیست بلکه به دنبال تسهیل در مسیر واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز در خطوط تولید هستیم.

حال در شرایطی که واردات خودرو آن طور که اعلام شد قرار نیست عملیاتی شود متقاضیان خودرو مبهوت شده و نمی دانند که قرار است چه برنامه ای برای آرامش بازار خودرو جایگزین واردات شود.

فراموش نکنیم انتشار خبر اولویت نبودن واردات خودرو سیگنال منفی به بازار خودرو مخابره می کند. پیش بینی می شود این اتفاق در آینده می تواند تمام رشته های صمت را برای ایجاد آرامش در بازار خودرو از مسیر واردات پنبه کند و نمودار قیمت خودرو، چه وارداتی، چه مونتاژی و چه داخلی صعودی شود.

چنانچه مدیران صمت قصد دارند تا بازار خودرو را از گزند این خبر مصون دارند باید به سرعت دست به کار شده و با رونمایی از برنامه های خود برای ایجاد آرامش در بازار خودرو، تاثیر منفی انتشار خبر اولویت نداشتن واردات خودرو را خنثی کنند.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.