تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / پرسودترین رمزارز بازار کدام است؟
تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / پرسودترین رمزارز بازار کدام است؟

ارز دیجیتال Uniswap امروز با رشد قیمتی ۶۸.۹۸ درصدی، در صدر پرسودترین‌های بازار قرار دارد. پس از Uniswap، نام رمزارزهای (ethDYDX)dYdX با ۱۹.۷۱ درصد افزایش قیمت و فلر(FLR) با ۱۵.۹۹ درصد سود در ۲۴ ساعت اخیر، در صدر برترین‌های بازار به چشم می‌خورد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، بازار ارزهای دیجیتال امروز روندی صعودی دارد و اکثر ارزهای بازار به رنگ سبز درآمده‌اند. ارزش کلی بازار کریپتو در امروز ۲.۰۵۵ تریلیون دلار است و ارز دیجیتال برتر، بیت کوین، ۴۸.۷۶ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهد.

بیت کوین (BTC)، امروز برخلاف بازار، روندی نزولی در پیش گرفته است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین (BTC) ریزش قیمتی ۰.۲۶ درصدی را ثبت و به رنگ قرمز درآمده است. بیت کوین امروز در محدوده ۵۱ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم نیز به پیروی از بیت کوین، امروز، ۰.۱۳ درصد کاهش قیمت داشته است و اکنون در محدوده ۲۹۵۱ دلار معامله می‌شود.

داده‌های سایت کوین مارکت کپ حاکی از آن است که ارز دیجیتال یونی سوآپ (UNI)، در جایگاه پرسودترین ارز ۲۴ ساعت اخیر قرار دارد.

ارز دیجیتال Uniswap امروز با رشد قیمتی ۶۸.۹۸ درصدی، در صدر پرسودترین‌های بازار قرار دارد. پس از Uniswap، نام رمزارزهای (ethDYDX)dYdX با ۱۹.۷۱ درصد افزایش قیمت و فلر(FLR) با ۱۵.۹۹ درصد سود در ۲۴ ساعت اخیر، در صدر برترین‌های بازار به چشم می‌خورد.

در مقابل، با نگاهی به لیست پرضررترین ارزهای ۲۴ ساعت اخیر بازار، مشاهده می‌کنیم که ارز دیجیتال دایمنشن (DYM) با ۱۳.۴۵ درصد ریزش قیمت، رکوردار پرضررترین‌های ۲۴ ساعت اخیر است.

پس از Dymension نیز، ارزهای دیجیتال استارک نت (STRK) با ۱۰.۹۵ درصد ریزش و بیم (BEAM) با ۷.۰۸ درصد افت قیمت، به ترتیب دومین و سومین رمزارزهای پرضرر بازار هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث متمایز شدن آن با پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل پول می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند؛ دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت می‌شود. برخلاف ارزهای فیات که توسط دولت چاپ می‌شوند، ارزهای دیجیتال مالک خاصی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بماند.

ارز دیجیتال نقش پول را در فضای دیجیتال ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، رمزارزها وجود فیزیکی ندارند و فقط در فضای بلاک چین تعریف شده‌اند. ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستند و امکان پرداخت امن را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنند. اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل می‌شوند. رمزنگاری به الگوریتم‌های و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته می‌شود که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی-خصوصی و توابع هش.

آیا می‌دانید اولین ارز دیجیتال چیست؟ اولین رمزارز مبتنی بر فناوری بلاک چین، ارز دیجیتال بیت‌کوین بود که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و باارزش‌ترین رمزارزهاست. امروزه هزاران رمزارز با ویژگی و کاربردهای مختلف وجود دارند. برخی از این ارزهای دیجیتال، کلون (Clone) یا فورک (Fork) از بیت کوین هستند، درحالی‌که بسیاری دیگر از آن‌ها از پایه طراحی و خلق شده‌اند که به آن‌ها کوین می‌گویند.

ارز دیجیتال بیت کوین ابتدا در سال ۲۰۰۹ توسط یک فرد یا گروه ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو راه‌اندازی شد. در ۱ مارس ۲۰۲۱، بیش از ۱۸٫۶ میلیون بیت‌کوین در گردش بود که کل بازار آن حدود ۹۲۷ میلیارد دلار برآورد شد.

 

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]