پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 34429
  • 17 اکتبر 2023 - 16:12
  • 133 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سامانه یکپارچه به بازار خودرو حمله کرد / افت قیمت دامن این خودروها را می گیرد

سامانه یکپارچه به بازار خودرو حمله کرد / افت قیمت دامن این خودروها را می گیرد
سامانه یکپارچه به بازار خودرو حمله کرد / افت قیمت دامن این خودروها را می گیرد

اکو ایران : سامانه یکپارچه فروش مازاد عرضه چهار خودروساز خصوصی را پشت ویترین خود قرار داد. این اتفاق تاثیر منفی روی قیمت بازاری خودرو، بخصوص خودروهای عرضه شده در این طرح فروش خواهد گذاشت.

به گزارش اکو ایران، سامانه یکپارچه فروش خودرو از دیروز به صورت ناگهانی در دسترس متقاضیان قرار گرفت و آنها می توانند با مراجعه به سامانه صمت نسبت به در اختیار گرفتن خودروهای یاد شده بدون مکانیزم نوبت دهی اقدام کنند.

چهار خودروساز خصوصی در این دور از فروش سامانه یکپارچه در مجموع ۹ محصول را به متقاضیان عرضه می کنند.

کرمان موتور با چهار محصول جک S3 جک S5، جک J4 و کی ام سی J7 بیشترین محصول را در دسترس متقاضیان قرار داده است. بعد از این خودروساز کرمانی دیگر خودروساز کرمانی، یعنی مدیران خودرو با سه محصول خود، یعنی فونیکس آریزو ۶ پرو، فونیکس FX پریمیوم و ام وی ام X55 IE در جایگاه دوم جدول خودروسازان با بیشترین عرضه حضور دارد. ایلیا موتور و سانیار موتور هر کدام با یک محصول به طور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند. دایون Y7 ایلیا موتور و تیگارد X35 سانیار موتور نیز در تیررس خریداران قرار دارد.

با توجه به اینکه در این طرح فروش علاوه بر متقاضیانی که پیش تر در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اما هنوز مبلغی به حساب خودروساز واریز نکرده اند، می توانند نسبت به تغییر خودروی مدنظر خود اقدام کنند. متقاضیانی نیز که تا کنون ثبت نامی نداشته اند می توانند نسبت به خریدای خودرو از مسیر سامانه یکپارچه اقدام کنند.

اینکه متقاضیان جدید نیز می توانند در این طرح فروش شرکت کنند تاثیر خود را روی بازار خودرو خواهد گذاشت. خودروهای عرضه شده در این طرح فروش با قیمت کارخانه ای در دسترس متقاضیان قرار می گیرند. بنابرانی به نظر می رسد آن دست از متقاضیانی که تا قبل بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو قصد داشتند ۹ محصول عرضه شده را از مسیر بازار خودرو خریداری کنند با توجه به قرار گرفتن این خودروها پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو، راه خود را کج کرده و به دنبال خریداری این خودروها از این طرح فروش خودروی صمت خواهند بود.

این احتمال وجود دارد فروشندگانی که جک S3، جک S5، جک J4، کی ام سی J7، فونیکس آریزو ۶ پرو، فونیکس FX پریمیوم و ام وی ام X55 IE، دایون Y7 و تیگارد X35 را در اختیار دارند طی دوره عرضه خودروهای مورد اشاره از مسیر سامانه یکپارچه مجبور شوند فیتیله قیمت خودروهای در اختیار خود را تا حدی پایین بکشند.  

این طرح فروش چند نکته دیگر نیز دارد. اول اینکه متقاضیان، چه آنهایی که پیش تر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند و چه آنهایی که به نوعی متقاضیان جدید سامانه یکپارچه محسوب می شوند، باید بعد از انتخاب خودروی مورد نظر به سایت شرکت خودروساز مراجعه و کل مبلغ خودروی انتخابی را به حساب خودروساز واریز کنند.

اگر به هر دلیل شرایط دریافت خودرو را نداشتند شرکت خودروساز مکلف است ظرف مدت ۲۰ روز کاری مبلغ دریافت شده را به حساب متقاضی عودت دهد.

این طرح فروش تنها برای کسانی است یا هنوز اقدام به خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش نکردند یا در دور دور گذشته نسبت به ثبت نام دریافت خودرو اقدام کرده اما هنوز خودرویی به آنها تخصیص پیدا نکرده و دعوتنامه ای برای آنها صادر نشده است.

اگر خودروسازان در واگذاری محصول انتخابی توسط متقاضی تعلل داشته باشند شرکت خودرو مکلف به پرداخت جرایم تاخیر مطابق ضوابط مربوطه می باشد.

مطابق آیین نامه این طرح فروش مشمول سود مشارکت و انصراف نیست. این طرح فروش تا روز ۲۷ مهر ۱۴۰۲ (پنجشنبه) در دسترس متقاضیان قرار دارد. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.