پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 43239
  • 18 نوامبر 2023 - 16:12
  • 119 بازدید
  • ۰ دیدگاه

متقاضیان پژو پارس شوکه شدند / بازار خودرو با این خبر لرزید

متقاضیان پژو پارس شوکه شدند / بازار خودرو با این خبر لرزید
متقاضیان پژو پارس شوکه شدند / بازار خودرو با این خبر لرزید

اکو ایران : تولید پژو پارس متوقف خواهد شد. این خبر در حالی منتشر شده است که پژو پارس جر محصولات پُر تقاضای بازار محسوب می شود و هر زمانی که این خودرو در طرح های فروش حضور داشته توانسته رکورد تعداد ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو اعلام کرد تولید پژو پارس در پایان سال ۱۴۰۲ متوقف خواهد شد. آن طور که معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول این خودروساز گفت قرار است به جای پژو پارس، سمند سورن با موتور XU7P جایگزین خواهد شد.

براساس اعلام مهدی رادمنش پژو پارس آخرین محصول پلتفرم پژو ۴۰۵ است که در سبد محصولاتی ایران خودرو تولید می شود و با توقف تولید این خودرو سمند سورن با موتور XU7P تولید خواهد شد.

پژو پارس محصولی است که در خطوط تولید شهرستان ایران خودرو مانند کرمانشاه، فارس و مازندران تولید می شود. اما خداحافظی با این خودروی پُرتقاضا سبب می شود که خطوط تولید پژو پارس، برنامه ریزی ربرای تولید سمند سورن با موتور XU7P را در دستور کار قرار دهند.

البته در میان صحبت های معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو نکته ای وجود دارد که نشان می دهد تولید سمند سورن با موتور XU7P هم چندان ادامه دار نخواهد بود و این خودرو هم به طور موقت جایگزین پژو پارس خواهد شد.

رادمنش درباره برنامه های ایران خودرو در آینده تاکید کرد این خودروساز در حوزه توسعه محصول بر روی پلتفرم تارا برنامه‌هایی دارد.

بررسی خطوط تولید ایران خودرو در سایر شهرها نشان می دهد سمند سورن در سایت تبریز ایران خودرویی ها روی خط تولید است. البته سمند سورنی که در تبریز تولید می شود با موتور EF7 است و در حال حاضر خبری از تولید این عضو خانواده سمند با موتور XU7P در سبد محصولاتی ایران خودرو نیست.

اما خبر خداحافظی پژو پارس، متقاضیان این خودرو را شوکه کرده است. پیش تر اخباری درباره خروج پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو در تیر ۱۴۰۲ به گوش می رسید اما از انجایی که این خبر با واکنش منفی بازار روبرو شد، مدیران ایران خودرو طی اطلاعیه از تداوم تولید پژو پارس خبر دادند.

به نظر می رسد با توجه به اعلام معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محوصل ایران خودرو این بار عزم ایران خودرویی ها برای خداحافظی با پژو پارس جدی باشد. با توجه به این اتفاق پیش بینی می شود هر چه به پایان سال جاری، موعد خداحافظی با پژو پارس، نزدیک تر شویم قیمت این خودرو روند صعودی به خود بگیرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.