ایران خودرو به این خودروها امید بسته است / این محصولات ایران خودرو را پولدار می کند
ایران خودرو به این خودروها امید بسته است / این محصولات ایران خودرو را پولدار می کند

اکو ایران : ایران خودرو قصد دارد تا با تمرکز بر تولید خانواده تارا تولید و عرضه این خودرو را افزایش دهد.

به گزارش اکو ایران، بررسی وضعیت تولید خانواده تارا نشان می دهد ایران خودروی ها تا پایان بهمن سال گذشته به نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۱ تولید تارا را بیش از ۹۰ درصد رشد داده اند.

آن طور که صورت های مالی آبی های جاده مخصوص نشان می دهد این خودروساز در پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. تولید تارا در پایان بهمن ۱۴۰۲ به حول و حوش ۴۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه بالغ شد. بنابراین شاهد هستیم تیراژ تولید تارا نزدیک به ۲۱ هزار و ۳۵۰ رشد را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بررسی روند تولید ۱۱ ماهه تارا نشان می دهد بیشترین تولید تارا در بهمن سال گذشته رقم خورده و آبی ها جاده مخصوص طی یک ماه بیش از ۶ هزار و ۱۵۰ دستگاه تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

روند فروش تارا نیز از رشد خبر می دهد.  خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تا پایان بهمن ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ فروش تارا نزدیک به ۱۰۲ درصد افزایش داده است. آبی های جاده مخصوص در تا پایان یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ حول و حوش ۲۲ هزار دستگاه تارا را برای متقاضیان فاکتور کردند. این خودروساز در پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۲ بیش از ۴۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع تارا فروختند. بنابراین شاهد افزایش فروش نزدیک به ۲۲ هزار و ۶۰۰ دستگاهی تارا در بازه زمانی یاد شده هستیم.

مطالعه روند فروش تارا در یازده ماهه ۱۴۰۲ نشان می دهد ایران خودرویی ها در آبان حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه تارا را برای متقاضیان فاکتور کردند.

ایران خودرو در اواخر مهر سال گذشته برای هشت محصول خود قیمت های جدید دریافت کرد. در میان محصولات جدید ایران خودرو شاهد حضور دو عضو خانواده تارا نیز هستیم. ایران خودرویی ها برنامه ریزی کردند تا به جای تارا V1 (تارا با گیربکس دستی)، تارا V1 P را تولید کنند. این خودروساز همچنین قصد دارد تا تارا V4 LX را جایگزین تارا V2 (تارا با گیربکس اتوماتیک) کند.

 براساس اطلاعات منتشر شده قیمت تارا V1 P با گیربکس ۶ سرعته دستی حول و حوش ۵۸۰ میلیون تومان در کارخانه است. قیمت دیگر عضو خانواده تارا یعنی تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک نیز حوالی ۶۸۰ میلیون تومان خواهد بود. تغییر ریل در تولید خانواده تارا در سال ۱۴۰۳ این امکان را فراهم می کند تا ایران خودرویی ها اگر نتوانند زیان تولید خود را در تولید این خانواده خودرویی به طور کامل بر طرف کنند، بتوانند آن را کاهش دهند. اما اینکه بازار چه استقبالی از این تغییر مسیر در تولید خانواده تارا کند را باید در ادامه سال جاری دید. ایران خودرویی ها امیدوارند این اتفاق بتوانند به بهبود وضعیت مالی آنها کمک کند.  

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]