قیمت این خودرو در کارخانه یک شبه ۱۵۰ میلیون تومان گران شد / متقاضیان نقره داغ شدند
قیمت این خودرو در کارخانه یک شبه ۱۵۰ میلیون تومان گران شد / متقاضیان نقره داغ شدند

اکو ایران : ایران خودرو قیمت کارخانه ای جدید را برای محصول پُرطرفدار خود اعلام کردند، متقاضیان ناراحت شدند.

به گزارش اکو ایران، قیمت کارخانه ای جدید پژو پارس با موتور XU7P از سوی ایران خودرو اعلام شد. براساس اخبار منتشر شده پژو پارس با موتور XU7P (پژو پارس سال) با قیمت حدود ۴۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای متقاضیان فاکتور می شود. قیمت جدید خودروی محبوب برای آن دسته متقاضیانی که نسبت به ثبت نام پژو پارس سال در دور اول فروش سامانه یکپارچه فروش با مکانیزم نوبت دهی اقدام کرده و بازه زمانی تحویل خودروی مورد نظر آنها فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ تعیین شده، اعمال می شود.

پیش از این قیمت کارخانه ای پژو پارس با موتور XU7P (پژو پارس سال) حدود ۲۹۴ میلیون تومان بود. بنابراین شاهد هستیم که قیمت این خودروی محبوب یک شبه حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت به زبان درصد از رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس سال در مبدا حکایت می کند. 

متقاضیان پژو پارس اواخر سال گذشته با خبر شوکه کننده توقف تولید پژو پارس روبرو شدند. آن دسته از افرادی که برای در اختیار گرفتن پژو پارس در دور اول فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم نوبت دهی شرکت کرده و برای این خودروی محبوب ایران خودرو نام نویسی کرده بودند هنگامی که با پیشنهاد محصول جایگزین به جای پژو پارس روبرو شدند، حاضر به پذیرش نشدند. ثبت نام کنندگان به دنبال این بودند که خودروی مورد نظر خود را از ایران خودرو دریافت کنند.

مدیران ایران خودرو با توجه به درخواست متقاضیان و همچنین سیاست گذار خودرویی توانستند مجوز ادامه تولید را برای پژو پارس دریافت کند. آخرین خبر نشان می دهد ایران خودرویی ها تا پایان بهار امسال پژو پارس با موتور XU7P را در خطوط تولید خود خواهند داشت.  

پژو پارس با موتور XU7P پیش از این زمانی که قیمت کارخانه اش حول و حوش ۲۹۴ میلیون تومان بود با قیمتی نزدیک به ۶۷۵ میلیون تومان در بازار حضور داشت حال مشخص نیست با قیمت کارخانه ای جدید قیمت بازاری این خودرو تا چه اندازه ای بالا خواهد آمد.

به نظر می رسد رشد قیمت کارخانه ای پژو پارس به نوعی متقاضیان  این محصول محبوب ایران خودرو را نقره داغ کرده آنها توقع نداشتند قیمت کارخانه ای پژو پارس سال بیش از ۵۰ درصد افزایش را به خود ببیند. باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی ها هنوز هم با قیمت جدید پژو پارس را با ضرر تولید می کنند یا اینکه توانستند با مجوز قیمتی جدید این محصول محجبوب خود را از حاشیه زیان خارج کرده و تولید آن را سودده کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]