دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 141066
  • 20 اکتبر 2024 - 22:32
  • 15 بازدید
  • ۰ دیدگاه

از رقابت سخنگوی شهردار با مارکوپولو تا حقیقت تعداد اتوبوس های برقی در گمرک

از رقابت سخنگوی شهردار با مارکوپولو تا حقیقت تعداد اتوبوس های برقی در گمرک
از رقابت سخنگوی شهردار با مارکوپولو تا حقیقت تعداد اتوبوس های برقی در گمرک

اکوایران: خزانه دار شورای شهر گفت :‌ روابط عمومی شهرداری اگر احیانا در تهران هستند، گزارش جامعی از بار اتوبوس‌ها ارائه کنند. چون روابط عمومی شهرداری دنبال شکستن رکورد مارکوپولو بوده و در سفر به سر می‌برند. به ما چه ربطی دارد که کتک بخوریم و بیانیه علیه سخنگوی شورای شهر بدهند که چنین اطلاعاتی واقعیت ندارد؟ این اطلاعات را به شهروندان اطلاع‌رسانی شود تا این سوءتفاهم برطرف شود و اگر گمرک اشتباه کرده، عذرخواهی کند و اگر ما اشتباهی کرده‌ایم؛ آماده‌ایم که از مردم عذرخواهی کنیم.»

به گزارش اکوایران،مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و هفتاد و دومین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در خصوص حواشی پیش آمده  مبنی بر  بارگیری اتوبوس‌ها در گمرک و‌ تکذیب آن توسط گمرک  بیان کرد: اتوبوس‌هایی که آمده هنوز بارگیری نشده و در گمرک هستند به این دلیل که این اتوبوس‌ها به نام شهرداری وارد نشده است چرا که وظیفه شهرداری خرید اتوبوس نیست بلکه این کار توسط  شرکت واحد و چند شرکت دیگر که بانک شهر هم یکی از آن‌هاست، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها در گمرک است اما به نام شهرداری نیست، اظهار کرد: اتوبوس‌هایی که در گمرک هستند به نام شهرداری نیستند از این رو برای ترخیص هرچه زودتر این اتوبوس‌ها از گمرک، اسناد مورد نیاز ارائه شده است. شاید برخی نمی‌خواهند که مردم تهران به راحتی سوار مترو یا اتوبوس شود که تا این اندازه موضوع ترخیص به طول می‌انجامد، ان‌شاالله که این گونه نباشد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور قصد ورود به این مسئله را ندارد، توضیح داد: وزارت کشور هم مسائل و گرفتاری‌های خود را دارد. دادن اختیار و خودکفا کردن شهرداری‌ها و شورا از این رو بوده است که دیگر وزارت کشور به هر مسئله‌ای ورود نکند البته در صورت نیاز از آن‌ها کمک خواهیم گرفت.

چمران در ارتباط با جلسه هم‌اندیشی که برگزار شد نیز گفت: یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد مسائل مربوط به مباحث تخصصی شهرسازی بود که تلاش شد در این باره به یک نتیجه واحد دست یابیم.

رئیس شورا در ادامه در خصوص اظهارات یکی از مدیران شهری مبنی بر احداث آرامستان در ۵ نقطه از تهران نیز گفت: ۵ نقطه برای احداث آرامستان در تهران پیشنهاد شده که دو نقطه  باید از نظر ترافیکی مورد بررسی و مطالعه بیشتر قرار گیرد، سه نقطه دیگر تصویب شده است و این دو نقطه نیز بعد از تکمیل مطالعات و دریافت گزارش کامل برنامه‌های اجرایی آن پیگیری خواهد شد.

همچنین حبیب کاشانی در تذکر پیش از دستور خود گفت: «در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ به شهردار تهران نوشته شد با این مضمون که میزان هزینه سفرهای خارجی در بودجه سال شهرداری تهران مشخص شود. در این نامه خواسته شد دستور فرمایید گزارش کاملی از تعداد سفرها، نفرات اعزامی و هزینه سفرها از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به شهرداری تهران ارائه شود. بیش از سه ماه از تاریخ این نامه گذشته و هنوز پاسخی دریافت نکردیم.»

«چند روز پیش آقای نادعلی، سخنگوی شورای شهر مصاحبه‌ای کردند مبنی بر این که آلودگی هوا نزدیک است و اتوبوس‌هایی که آمده در گمرک شهید رجایی مانده است. دو، سه روز پیش گمرک بیانه‌ای داد که این مطالب کذب است و همچین اتوبوس‌هایی وجود ندارد. در اذهان عمومی چرا باید شورای شهر تهران دروغگو جلوه پیدا کند؟ روابط عمومی شهرداری اگر احیانا در تهران هستند، گزارش جامعی از بار اتوبوس‌ها ارائه کنند. چون روابط عمومی شهرداری دنبال شکستن رکورد مارکوپولو بوده و در سفر به سر می‌برند. به ما چه ربطی دارد که کتک بخوریم و بیانیه علیه سخنگوی شورای شهر بدهند که چنین اطلاعاتی واقعیت ندارد؟ این اطلاعات را به شهروندان اطلاع‌رسانی شود تا این سوءتفاهم برطرف شود و اگر گمرک اشتباه کرده، عذرخواهی کند و اگر ما اشتباهی کرده‌ایم؛ آماده‌ایم که از مردم عذرخواهی کنیم.»

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران به سفرهای خارجی شهردار تهران اشاره کرد و گفت :‌«با عنایت به وظایف نظارتی اعضای شورا، نظر به قوانین و مقررات «مرخصی و ماموریت خارج از کشور شهرداران» ضمن ارائه فهرستی از مرخصی‌ و سفرهای خارجی خود با تاریخ دقیق، تاریخ رفت و برگشت و کشورهای مقصد سفر را همراه مستندات قانونی به منظور اخذ مجوز در خصوص هر یک از مرخصی‌ها و سفرها را در پیوست این تذکر با قید فوریت ارسال فرمایید.»

او درباره قید فوریت تاکید کرد: «ما تذکر می‌دهیم و پیگری می‌کنیم و بعد از ۶ ماه، وقتی تذکر به سوال می‌رسد دوستان از خواب بیدار می‌شوند و پاسخی می‌فرستند که رفع تکلیف کرده باشند و به آیین‌نامه‌هایی استناد می‌کنند که ما باید این دستورالعمل‌ها را پیدا کنیم. بعضی از این مصوبات ابطال شده اما خودشان هم نمی‌دانند به چه چیزی استناد می‌کنند.»

اقراریان افزود: «اخیرا مطهر محمدخانی – رئیس روابط عمومی شهرداری تهران – با شورای شهر تهران مکاتبه‌ای انجام داده و دست به دامن شورای شهر شده است. با تغییر و تحولات دولت شهرداری با مسائلی مواجه شده و شرایط گذشته برای آقای زاکانی و همراهانش فراهم نیست. در این نامه به موضوع سفرهای خارجی پرداخته و گلایه‌ دارد که «وزارت کشور» به آن ورود پیدا کرده و در حال بررسی آن بوده و وزارت خارجه نیز درخواست‌هایی در این مورد دارد. امیدوارم شهرداری در چارچوب قوانین و ضوابط تمکین کنند و تلاش نکنند با رایزنی و گفت‌وگو، قوانین و مقررات را به نسبت خود براساس مدنظر خود دنبال کنند. امیدوارم سفرهای خارجی آقای زاکانی و همراهان‌شان مشخص شود. محمدی مدیرعامل آتش‌نشانی را نگاه کردم، او پای کار همه سفرهای خارجی آتش‌نشانی است.»

حبیب کاشانی نیز در این باره گفت: «در تاریخ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ به شهردار تهران نوشته شد با این مضمون که میزان هزینه سفرهای خارجی در بودجه سال شهرداری تهران مشخص شود. در این نامه خواسته شد دستور فرمایید گزارش کاملی از تعداد سفرها، نفرات اعزامی و هزینه سفرها از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به شهرداری تهران ارائه شود. بیش از سه ماه از تاریخ این نامه گذشته و هنوز پاسخی دریافت نکردیم.»

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص اظهار نظر کرده و بیان کرد: من از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سوال کردم و تأیید کرد که تعدادی اتوبوس‌ برقی در گمرک قرار دارد. این اتوبوس‌ها به نام شهرداری نیستند و به نام چند شرکت دیگر آمده است. گفتند به گمرک اعلام می‌کنند تا مشکلات ترخیص حل شود. بعضی وقت‌ها تعجب می‌کنم که چرا گمرک دوست ندارد اتوبوس به تهران بیاید. این مایه تعجب است چون دلشان برای مردم نمی‌سوزد. پیشنهاد آقای کاشانی خوب است. معاون حمل و نقل پاسخ کتبی دهد، روابط عمومی اعلام کند و آقای نادعلی به عنوان سخنگو در این خصوص صحبت کند.

احمد صادقی نیز دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به گزارش نگران کننده‌ای در روند تکمیل ایستگاه‌های متروی میدان شهرری و درب شرقی حرم عبدالعظیم حسنی گفت: چندین بار شهردار و معاون حمل و نقل قول دادند تا پایان ۱۴۰۳ پروژه تمکیل شود و این موضوع را تا تحقق کامل پیگیری می‌کنیم.

دراین جلسه سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت:در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به این‌گونه ادعاهای پوچ و بی‌اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور که در سال‌های اخیر بارها از سوی برخی کشورهای نوظهور خلیج همیشگی فارس که قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم کمتر می‌باشد، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.

دراین جلسه اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح اصلاح تبصره پنجم مصوبه بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا(س) در سال ۱۴۰۳ را روی میز بررسی خود قرار دادند.

حبیب کاشانی با بیان اینکه در سال ۹۴ مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن شهرداری برای کفن ‌و دفن افرادی همچون شهدا و بستگان درجه یک شهدا، اهداءکنندگان عضو، جانبازان و … به صورت رایگان اقدام می‌کند، گفت: در سال ۱۴۰۳ در تبصره ۵ ، خدمات رایگان را معطوف جانبازان ۲۵ درصد به بالا کرده است.

وی گفت: جانباز، جانباز است و بعد از ۱۰ سال قید ۲۵ درصد گذاشته شده است و پیشنهاد می‌شود که این مسئله به حالت قبل برگردد.

یک فوریت طرح اصلاح تبصره پنجم مصوبه بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا(س) در سال ۱۴۰۳ با ۲۱ رأی موافق تصویب شد و در این شرایط با با اصلاح این تبصره قید درصد برداشته شده است.

 به گزارش اکوایران ،مهدی علیزاده در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در مرحله اول وارد تهران می‌شود، گفت: ۱۰ اتوبوس برقی از پارت اول وارد گمرک شده است اما به نام شهرداری تهران نیست و شرکتی در حال ترخیص است و این اتوبوس‌ها برای شهرداری تهران است.

وی با ببان اینکه بر اساس وعده چینی‌ها اوایل آبان ماه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر هم وارد کشور می‌شود، افزود: در پارت اول ۱۰ اتوبوس می‌رسد و اوایل آبان ماه ۱۰۰ دستگاه دیگر وارد شده و پارت اول  تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد زمان بهره‌برداری از اتوبوس‌های چینی در تهران نیز گفت: برنامه‌ریزی برای تردد این اتوبوس‌ها در مرکز شهر است و در خطوط مرکزی تردد می‌کنند.

وی در مورد زمان متفاوت ورود اتوبوس‌های چینی با تأکید بر اینکه ما هر روز پیگیری می‌کنیم که اتوبوس‌ها بدون تأخیر وارد شود و براساس قولی که چینی‌ها می‌دهند ما هم آنها را برای مردم بیان می‌کنیم، در مورد دلیل بدقولی خودروسازان داخلی نیز اظهار کرد: در بحث تعهدات مالی به قول‌های خود عمل کردیم؛ اما سرعت تولید کم است و بعد از سال‌ها شروع به ساخت اتوبوس کردند.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سند این پروژه های مشارکتی شهردار غیب شد؛انحراف عجیب اتوبوسرانی از بودجه مصوب 20 اکتبر 2024

سند این پروژه های مشارکتی شهردار غیب شد؛انحراف عجیب اتوبوسرانی از بودجه مصوب

گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۵ تهران برای سالهای مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در صحن شورا بررسی و بند های تکلیفی آن به تأیید شورا رسید.

20 اکتبر 2024

برخی نمی‌خواهند مردم تهران اتوبوس نو سوار شوند

وی ادامه داد: درخصوص اتوبوس ها توضیح دادیم و درخواست کردیم زودتر این اتوبوس ها به تهران بیایند. به گفته چمران به نظر می آید برخی دوست ندارند مردم تهران به راحتی از اتوبوس و مترو استفاده کنند.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ […]

20 اکتبر 2024

این درآمدهای شهرداری مخرب است؛نظرسنجی عضو شورا از شهروندان تهرانی

به گفته اقراریان ‌شهرهای بزرگ عمدتا از محل عوارض ساخت‌و‌ساز کسب درآمد می‌کنند که این ساخت‌و‌سازها به ویژه بلندمرتبه‌سازی‌ها موجب افزایش جمعیت و کاهش تاب‌آوری شهرها می‌شود. رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران این پرسش را از تهرانی‌ها مطرح می‌کند که زندگی آنها در سال ۱۴۰۳ چقدر نسبت به سال ۱۴۰۰ در تهران بهتر شده […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.