سهم ۱.۲ درصدی تجدید پذیرها در تامین برق| بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران برق به ۱۲۰ همت رسید
سهم ۱.۲ درصدی تجدید پذیرها در تامین برق| بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران برق به ۱۲۰ همت رسید

نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق کشور را ۱.۲ درصد اعلام کرد و گفت:باید سهم انرژی های تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه بیشتر شود تا بتوان ناترازی‌ها را کاهش داد.

بازار، گروه آب و انرژی: محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر صنایع افزود: ناترازی شدید انرژی نیاز به توسعه تجدیدپذیرها را جدی‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد ظرفیت اسمی صنایع کشور به دلیل ناترازی آب، برق و گاز هدر رفته است، ادامه‌داد: این امر کاهش تولید و افزایش تورم را به دنبال دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق کشور را ۱.۲ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کشوری نظیر آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۵ درصد برق تولیدی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کرده است.

نجفی عرب خاطرنشان‌کرد: آمریکا برای سال ۲۰۲۴ هم برنامه دارد سهم انرژی های تجدیدپذیر را در تولید برق خود به ۳۰ درصد افزایش دهد.

وی افزود: چین در سال ۲۰۲۳ سهم حدود ۱۵ درصدی انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق داشته و برنامه دارد امسال این سهم را به ۳۵ درصد برساند. همچنین سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق ژاپن ۱۵ درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: عربستان سعودی هم برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق خود را به ۶۰ درصد برساند، اروپایی‌ها هم در سال ۲۰۲۴ سهمی ۳۱ درصدی از انرژی های تجدیدپذیر خواهد داشت.

نجفی عرب افزود: با وجود ناترازی شدید انرژی در کشور، انرژی های تجدیدپذیر سهمی ناچیز در تولید برق دارند و این درحالی است که ظرفیت‌های بی نظیری در انواع انرژی های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد.

وی ادامه‌داد: برخی کشورهای منطقه نیز برنامه دارند سهم انرژی های تجدیدپذیر را به ۵۰ درصد افزایش دهند، اما ایران همچنان عقب افتادگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق به ۱۲۰ همت رسیده که باید هر چه سریع تر فکری به حال آن کرد، گفت: با وجود همه مشکلات اگر تعاملات با جهان برقرار شده، اعتماد جامعه جلب شود و نیز انگیزه برای فعالان ایجاد شود، می توان برای توسعه تجدیدپذیرها اقدام کرد.

وی به وجود ناترازی حدود یک‌هزار مگاواتی برق در شهرک های صنعت تهران اشاره کرد و بیان‌داشت: می توان با توسعه تجدیدپذیرها این میزان را کاهش داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]