۳۸۵ هزار تن کالا طی دو سال از مازندران صادر شد
۳۸۵ هزار تن کالا طی دو سال از مازندران صادر شد

نوشهر- جمشیدی، سرپرست حوزه گمرکات مازندران از صادرات ۳۸۵ هزار تن کالا طی دو سال گذشته از مسیر گمرکات استان خبر داد.

امیر جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در حوزه ترانزیت از زمان استقرار دولت مردمی ۳۸۵هزار تن کالا به ارزش ۵۲۴ میلیون دلار از مسیر گمرک مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۱۹۷ درصد و از نظر ارزش ۲۸۱ درصد رشد نشان می دهد.

سرپرست حوزه گمرکات مازندران عمده مقصد کالاهای ترانزیتی مازندران را کشورهای امارات متحده عربی، عراق، روسیه و ارمنستان شامل انواع کک، کشنده، تخته نراد و آهن آلات دانست.

به گفته وی از نظر ترانزیت خودرو رشد ۱۶هزار و ۳۹۷ خودرو از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه بیش از صد درصد رشد داشت.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به وصول درآمدهای قانونی دولت بیان کرد: در این مدت همچنین گمرکات استان مازندران ۲۸ هزار میلیارد ریال درآمد قانونی دولت را وصول کرد که نسبت به مشابه قبل حدود ۲۸۴درصد رشد داشت.

جمشیدی در مورد قاچاق کالاها گفت: در بخش قاچاق در دو سال اخیر ۷۲۲ فقره پرونده به ارزش ۳۴میلیارد ریال از سوی سازمان های رسیدگی کننده به گمرک استان ارجاع شد که از لحاظ ارزش و انطباق گمرکی مورد رسیدگی قرار گرفته که شامل اقلام موتورسیکلت، لوازم آرایشی و ماینر بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]