۳ پیشنهاد برای سرمایه گذاری طلا
۳ پیشنهاد برای سرمایه گذاری طلا

طلای آبشده یا سکه؟ سرمایه گذاری طلا در صندوق ها و استارتاپ های سرمایه گذاری قابل اطمینان است؟

به گزارش بازار، طلای آبشده یا سکه؟ سرمایه گذاری طلا در صندوق ها و استارتاپ های سرمایه گذاری قابل اطمینان است؟ آیا طلای زینیتی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟  در ادامه سعی میکنیم جواب این سوالات را در قالب ۳ پیشنهاد برای سه نوع مخاطب خرید و سرمایه گذاری طلا ارائه دهیم.

۱ – همواره سکه و طلای آبشده محبوب ترین گزینه ها هستند!
توجه به حباب سکه در هنگام خرید و فروش، مرجع صدور سکه، اطلاع از تفاوت قیمت سکه های طرح قدیم و جدید، تفاوت سکه های بانکی و غیر بانکی، عیار و انگ طلای آبشده و … اطلاعات مهمی هستند که شما باید به عنوان سرمایه گذار طلا از آنها آگاهی داشته باشید.

۳ پیشنهاد برای سرمایه گذاری طلا

 برای کسانی که اهل سرمایه گذاری در طلا هستند بسته به مبلغ سرمایه گذاریشان پیشنهاد میشود که برای مبلغ بالای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان طلای آبشده و برای مبلغ کمتر سکه طرح قدیم خرید کنند تا حباب کمتری داشته باشد.

۲ – اما دومین گزینه پرطرفدار، علاقه مندان به طلای زینتی هستند

افراد زیادی هستند که در کنار سرمایه گذاری طلا میخواهند از جنبه زینتی طلا هم استفاده کنند . افرادی که یک سرویس طلای پرزرق و برق همیشه آنها را وسوسه خواهد کرد.

۳ پیشنهاد برای سرمایه گذاری طلا

هزینه ی اجرت یا همان دستمزد کار ساخته شده مهمترین چالش سرمایه گذاری در خرید طلای زینتی بوده است. اما با توجه به حباب حال حاضر سکه ، به توصیه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ( آقای نادر بذرافشان ) حتی خرید زیورآلات طلا نیز میتواند گزینه مناسبتری برای سرمایه گذاری حال حاضر باشد!

اما در اینجا ما برای این افراد دو پیشنهاد و یک توصیه داریم.

پیشنهاد اول خرید طلا با اجرت پایین که این میتواند شامل انگشتر طلا یا دستبند طلایی باشد که میتوانید به هنگام خرید از فروشندگان در مورد جزئیات آن سوال کنید یا از بخش پشتیبانی وبسایت های خرید اینترنتی طلا به صورت آنلاین مشاوره خود را دریافت کنید. و پیشنهاد دوم خرید کارهایی که شامل سکه میشود مثل مدال قاب سکه یا انگشتر قاب سکه که هم بخشی از پول شما در سکه سرمایه گذاری شده بخشی از ان را برای استفاده و زینت خریداری کرده اید.

۳ پیشنهاد برای سرمایه گذاری طلا

توجه کنید اگر به دنبال خرید یک گردنبند طلا یا گوشواره طلای لوکس هستید هرگز نمیتوانید با هزینه های اجرت پایین آن را تهییه کنید، ولی در نهایت بخش زیادی از هزینه ای که میکنید همیشه در زیورآلات طلا، به عنوان سرمایه طلایی شما به شما بازگردانده خواهد شد.

توصیه مهم : چرا طلای دست دوم نخریم؟
یکی از گزینه های روی میز برای خرید طلای زینتی، طلا دست دوم است. و با توجه به تبلیغات گسترده ای که روی این گزینه در حال حاضر میشود ، باید توجه کنید که هنگام خرید این نوع طلا ، فروشنده فاکتوری به شما ارائه نمیکند و همین مسأله باعث میشود تا زمانی که شما تصمیم به فروش یا تعویض این طلا را داشته باشید به مشکل بربخورید و هر مشکلی اعم از کم و یا زیاد بودن وزن محصول، پایین بودن عیار محصول و،… برای خریدار قابل قبول نیست وشما هم مدرکی برای اثبات ادعای خودتان مبنی برخرید از فلان مغازه را نخواهید داشت.

۳ پیشنهاد برای سرمایه گذاری طلا

۳ – صندوق های سرمایه گذاری طلا و استارتاپ های سرمایه گذاری طلا

 که در سالهای اخیر با توجه به افزایش استقبال از سرمایه گذاری در بخش طلا راه اندازی شده اند، معمولا مجوز هایی را نیز برای کسب و کار خود دریافت کرده اند که با یک سرچ ساده میتوانید از کمیت و کیفیت آنها اطلاع یابید. اما باید توجه کنید که در اکثر موارد این وبسایت ها از پشتوانه های قوی ممکن است برخوردار نباشند و این دلیلی است که هنوز هم طلای فیزیکی و ۲ گزینه ابتدایی این مقاله، طرفداران بیشتری را در بین سرمایه گذاران طلا خواهد داشت.

پیشنهاد ما برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این حوزه آن است که اگر امکان کسب اطلاعات و تضمین های لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه ها را پیدا نکردید، میتوانید بخش کوچک تری از سرمایه گذاری طلای خود را در استارتاپ یا صندوق مورد نظرتان انجام داده و اینگونه ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]