شناسایی ۳۲۰۰ احیاگر و آموزش ۷۰۰ نفر برای احیای واحدهای اقتصادی
شناسایی ۳۲۰۰ احیاگر و آموزش ۷۰۰ نفر برای احیای واحدهای اقتصادی

دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به اینکه ۳۲۰۰ احیاگر شناسایی شده‌ است، گفت: اکنون حدود ۷۰۰ نفر شامل شرکت‌های دانش بنیان، کلینیک‌های کسب و کار و شرکت‌های احیاگر در حال آموزش هستند.

به گزارش بازار، علی کریم‌پور در دومین دوره تایید صلاحیت احیاگران در سالن اجلاس سران با حضور واجدین شرایط احیاگری گفت: تاکنون ۳۲۰۰ شرکت یا احیاگر که می‌توانند در حوزه احیاگری فعال باشند از استان های کشور شناسایی و پایش شده اند و یا در سایت نهضت ثبت‌نام کرده‌اند که در حال آموزش آنها هستیم و حدود ۷۰۰ نفر احیاگر شامل شرکت های دانش بنیان، کلینیک‌های کسب و کار و شرکت‌های احیاگر در این نشست های آموزشی حضور داشتند.

وی افزود: از دیگر شرکت کنندگان می توان شرکت های سرمایه گذاری و تامین مالی، فروش و بازاریابی را نام برد که در حوزه مالی، مدیریت یا ظرفیت سازی حاکمیتی و دولتی فعالیت دارند و از نهادهای دولتی مسئول نیز در این طرح، ستاد تسهیل و سازمان مدیریت صنعتی به عنوان متولی هستند که پس از مصاحبه و تایید آنها، احیاگران به این طرح اضافه خواهند شد.

دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی وابسته به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری که زیر نظر معاون اول رئیس جمهور فعالیت دارد، بیان کرد: در حوزه واحدهای احیاجو که همان واحدهای نیمه فعال و غیرفعال است نهضت احیا آمارهای اطلاعاتی خوبی در کشور گردآوری کرده و امید است که با همت احیاجوها و کمک احیاگرها بتوانیم با موفقیت این طرح را ادامه داده و سرمایه بسیار مناسبی را به بازار و اقتصاد کشور وارد کنیم.

کریم‌پور با اشاره به اینکه طبق شیوه ای که در این طرح اجرا شده هر واحد احیاجو با مدلی خاص می تواند وارد چرخه احیا شود، ادامه داد: در مدل احیا توسط احیا جو، پس از شناسایی، عارضه‌یابی، ارزیابی انجام شده، تعیین هیات مدیره جدید صورت می گیرد که این پروسه ۲ تا ۵ سال طول می‌کشد.

وی اضافه کرد: هر احیاگر می‌تواند در چند پروژه شرکت کند که از این رو نیاز است تا زیست بوم ایجاد شود تا هر استان بداند باید احیاگر داخل استان وجود داشته و هر احیاجو نیز باید در کنار احیاگر باشد تا این اتفاق به صورت دائم و همیشگی رخ دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]