رونمایی از ۱۰۰۰ پروژه سرمایه گذاری در مناطق آزاد
رونمایی از ۱۰۰۰ پروژه سرمایه گذاری در مناطق آزاد

حجت عبدالمالکی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزار پروژه به ارزش ۲۰ میلیارد یورو تعریف شده است، تصریح کرد: تاکنون برای ۷ منطقه آزاد ۴۳۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری داشته ایم.

بازار؛ گروه ایران: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه نمایشگاه اوراسیا با اشاره به اینکه شش ماموریت جهش تولید، جهش صادرات، تامین مالی، عمران و آبادانی مناطق، انتقال فناوری و همچنین تامین کالاهای ضروری دارد، گفت: چهار ماموریت مناطق آزاد همچون صادرات، تامین مالی، انتقال فناوری و تامین نیازهای اساسی کشور از طریق واردات به مناسبات بین المللی قوی نیاز دارند.
حجت عبدالمالکی با بیان اینکه یک سوم صادرات غیرنفتی ایران از مناطق آزاد بوده است، افزود: حدود ۷۰ درصد از ترانزیت کالاها از مناطق آزاد انجام می شود، با این حال مناطق آزاد ایران در سطح بین الملل خیلی معرفی نشدند، به همین دلیل نخست تعریف بسته های سرمایه گذاری انجام داده ایم.
او با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزار پروژه به ارزش ۲۰ میلیارد یورو تعریف شده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی مجوز فعالیت این پروژه ها به صورت بی نام صادر شده است. از طرف دیگر سرمایه گذاران می توانند پروژه های خود را معرفی کنند.
او با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون برای ۷ منطقه آزاد ۴۳۰ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری داشته ایم، اظهار کرد: تاکنون از ۱۰۰۰ پروژه معرفی شده برای سرمایه گذاری ۱۷۰ پروژه متقاضی داشته است.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه در سه ماهه آخر سال زمینه تبدیل متقاضیان پروژه سرمایه گذاری به قرارداد را فراهم خواهیم کرد، اظهار کرد: سال ۱۴۰۳ با جهش در مناطق آزاد و تجاری کشور روبرو خواهیم بود که در نتیجه تحقق همین بسته سرمایه گذاری است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد ایران ظرفیت بالایی دارند، تصریح کرد: به همین دلیل هرچقدر به کشورهای دیگر معرفی شوند با سرمایه گذاری بیشتری همراه خواهند بود.
او افزود: منطقه آزاد چابهار محور همکاری ایران با شبه قاره هند، منطقه آزاد کیش نماینده ایران در منطقه بریکس، منطقه آزاد انزلی محور همکاری ایران با کشورهای حوزه دریای خزر و ارز محور همکاری برای اوراسیا خواهد بود.
عبدالملکی با بیان اینکه معرفی سرمایه گذاران و صادرکنندگان نمونه مناطق آزاد به صورت دوره ای مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: امسال هم از هفت سرمایه گذار و هفت صادرکننده برتر تقدیر خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]