ورودی زباله آرادکوه، تا ۱۰ درصد میزان فعلی باید برسد
ورودی زباله آرادکوه، تا ۱۰ درصد میزان فعلی باید برسد

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: ورودی زباله آرادکوه باید به میزان ۱۰ درصد ورودی فعلی کاهش یابد و روزانه، ۸ هزار تن پسماند به حداکثر ۸۰۰ کیلوگرم برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر شورای شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع دفع پسماند آرادکوه مشکلات زیادی برای مردم شهرستان ری و به ویژه بخش کهریزک ایحاد کرده است و در این راستا کارویژه شورای شهرستان ری و شورای شهر تهران پیگیر حقوق مردم این منطقه است.

وی با اشاره به فیلم ریزش شیرابه از خودروی حامل زباله گفت: فیلم منتشر شده از ریزش شیرابه در خیابان‌های کهریزک دردآور بود و البته این معضلی است که از سال‌ها پیش در ری شاهد آن هستیم و واقعا مناسب و شایسته نیست که با این میزان از اعتراض و گلایه مردم بازهم این گونه بهداشت، سلامت و ایمنی مردم خدشه‌دار شود‌.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه با عوامل این کوتاهی حتماً باید برخورد شود افزود: به منظور رسیدگی به موضوع ریزش شیرابه در سطح شهر کهریزک شرکت مربوطه را احضار کردیم و مجدداً تذکرات ابلاغ شد و درحال حاضر نیز با توجه به فیلم جدیدی که از ریزش شیرابه از همان خودروی حامل زباله به دستم رسیده، مجدداً پیگیری خواهم کرد.

شربیانی تصریح کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود تا ورودی آرادکوه کاهش یابد و به ۱۰ درصد ورودی فعلی برسد و باتوجه به اینکه هم اکنون روزانه ۸ هزار تن زباله به این مرکز وارد می‌شود باید روزانه حداکثر ۸۰۰ کیلوگرم زباله وارد شود. 

وی ادامه داد: کاهش زباله ورودی به آرادکوه تنها با راه‌اندازی مراکز ام‌.آر.ف امکان پذیر است و جابه‌جایی آرادکوه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و تجهیزات فعلی در طول ۶۰ سال گذشته در این منطقه استقرار یافتند لذا تغییرات نیز باید با شیب ملایمی عملیاتی شود اما می‌توان ورودی زباله را به حداقل رساند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات حوزه خدمات شهری در محدوده بخش کهریزک بیان کرد: در محدوده کهریزک دو پروژه مهم عمرانی در محور کهریزک در حال رسیدگی است و مطالعات آن انجام شده و در بودجه گنجانده شده که به زودی عملیاتی و بهره‌برداری خواهد شد.

شربیانی در رابطه با مطالبه اصحاب رسانه برای اختصاص یکی از سرای محلات گفت: ایجاد سرای رسانه متناسب با ظرفیت‌های قانونی شهرداری منطقه ۲۰ بررسی و در چارچوب مقررات این پیشنهاد خوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه همواره در طول ۲ سال خدمت در شورای شهرستان ری بر وحدت تأکید شده ابراز داشت: در هیچ صحبت، اظهارنظر و بیانیه‌ای از شورای شهرستان ری پیامی فاقد وحدت نداشتیم زیرا که وحدت موجب پیشرفت و آبادانی شهرری خواهد شد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]