جابجایی بیش از ۴۷ هزار زائر اربعین از مبدا استان تهران به مرزها
جابجایی بیش از ۴۷ هزار زائر اربعین از مبدا استان تهران به مرزها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از جابجایی ۴۷۰۸۹ نفر از زائران از پایانه های چهارگانه شهر تهران به مرزها از ابتدای ماه صفر تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از روابط عمومی استانداری تهران،  در نهمین روز از اجرای طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی، سید کمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دبیر ستاد اربعین استان به همراه احمد مرادی مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران و مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان تهران با حضور در ترمینال غرب از ستاد مرکزی اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی این ستاد قرار گرفتند.

مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و رئیس ستاد اربعین اداره کل راهداری پیش فروش بلیط در مسیرهای شش گانه مرزی را به عنوان نقطه قوت عنوان و اظهار کرد: با استفاده از این روش تاکنون شاهد نظم و ترتیب بی نظیری در اجرای برنامه ها بودیم، ازدحام مسافر در سالن ترمینال به حداقل و خدمات رسانی به سطح مطلوبی ارائه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: ناوگان استیجاری کمکی از سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان، کمک شایانی در انتقال زائرین داشته، همچنین راه اندازی سرویس مستقیم از تهران به نجف توسط ناوگان کشور عراق نیز در جهت رفاه حال مسافرین و کاهش تراکم مسافر در پایانه نقش به سزایی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران عنوان کرد: با توجه به تعداد زیاد زائرین اربعین ممکن است در سرویس های عادی باعث بروز اختلال در شهرهای مقصد غیر اربعینی شود؛ که این امر به دلیل عدم اعزام ناوگان از شهرهای مبدا به سمت تهران و گسیل آنها به سمت مرزهاست، که باعث کمبود عرضه و افزایش تقاضای سفر به شهرهای مذکور می شود؛ که با تلاش شبانه روزی همکارانم خوشبختانه تاکنون باعث نارضایتی نشده و به هر نحو ممکن  سعی شده سرویس های جایگزین تهیه و در اختیار هموطنان قرار گیرد.

خضری ادامه داد: از اولین روز ماه صفر تا امروز، از پایانه های مسافری چهارگانه شهر تهران تعداد ۱۷۷۵ سرویس انواع مختلف اتوبوس تعداد ۴۷۰۸۹ نفر از زائرین اعزام شده اند.

در پایان سید کمال سادات ضمن عرض خداقوت و آرزوی توفیق برای خدمت گذاران  این عرصه به ویژه ستاد اربعین استان تهران گفت: از نزدیک شاهد زحمات این عزیزان بودیم و علی رغم شروع طرح از ابتدای سفر می دانیم که این سفرها در استان تهران عملا قبل از عاشورا آغاز شده و خدمت رسانی به بهترین نحو ادامه دارد.

وی همچنین افزود: طی بازدید شاهد برنامه ریزی خوبی در جهت اعزام زائرین اباعبدالله الحسین(ع) بودیم ولی این اقدامات نباید به نوعی برای سایر مسافرین ایجاد مشکل نماید و با یک برنامه ریزی مناسب برای سایر مسافرین هم ناوگان مورد نیاز تامین گردد.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران عنوان کرد: با توجه به ازدحام مسافرین در این ایام در پایانه های مسافری سازمان پایانه های شهرداری تهران نیز خدمات مناسبی در جهت رفاه حال مسافرین ایجاد نماید.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]