تعداد عجیب ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در تهران
تعداد عجیب ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان‌ بلندمرتبه ناایمن در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن‌ها قابلیت ‌مقاوم‌سازی دارند و بخشی از آن‌ها باید تخریب شوند.

حسین جنتی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به خطرپذیری بالای کشور در برابر زلزله اظهار کرد: استان تهران هم از این قاعده مستثنی نیست، تابحال زلزله‌هایی با مقیاس کم در استان رخداده است و امکان رخداد زلزله‌ با ریشتر بیشتر نیز وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر وجود ساختمان‌های ناایمن در بافت فرسوده تهران و سایر شهرهای استان به‌عنوان یکی از چالش‌های مربوط به زلزله، از ایجاد برخی بسته‌های تشویقی برای استقبال مردم از احیا و بازسازی این ساختمان‌ها خبر داد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در ادامه با اشاره به صدور پروانه ساختمانی رایگان، هزینه نظام مهندسی با تخفیف ۵۰ درصد و امکان افزایش تراکم به‌عنوان ۳ نمونه از حمایت‌های اداره کل راه و شهرسازی برای احیای این بافت‌ها، افزود: خوشبختانه پس از ابلاغ بسته‌های تشویقی و تسهیلات، شاهد استقبال خوبی از جانب مردم برای بازسازی ساختمان‌های ناایمن بودیم.

جنتی ادامه داد: در ادامه این اقدامات تاکنون عملیات اجرایی احیا و بازسازی بیش از ۳۳ هزار بافت فرسوده شروع شده است و طی هفته دولت حدود ۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ۱۶ هزار ساختمان‌ بلندمرتبه ناایمن در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن‌ها قابلیت ‌مقاوم‌سازی دارند و بخشی از آن‌ها باید تخریب شوند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون با محوریت شهرداری و همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی بیش از ۱۰۰۰ مورد از این واحدها مورد بررسی قرار گرفته، وضعیت آن‌ها به دادستانی اعلام شده و دادستانی پیگیر این موضوع است.

جنتی با بیان اینکه وضعیت مابقی این واحدهای ناایمن نیز در حال بررسی است، اضافه کرد: یک تیم فنی مسؤولیت بررسی وضعیت واحدهای ناایمن را بر عهده دارد که تمام واحدهایی ناایمن پس از شناسایی برای مقاوم‌سازی یا تخریب به واحد قضایی معرفی می‌شوند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]