کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در دماوند طی ۶ ماه
کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در دماوند طی ۶ ماه

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۲۸۹ خرده‌فروش و معتاد طی ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، سرهنگ حسین فاضلی، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند ظهر امروز در سخنرانی نماز جمعه این هفته دماوند در جمع نمازگزاران اظهار کرد: برقراری نظم و امنیت در سراسر ایران توسط پلیس با فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفته است.

وی افزود: پلیس رکن مهم امنیت در کشور و‌ امنیت زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است و در نبود امنیت امکان هیچ فعالیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود ندارد و افتخار می‌کنیم که بزرگ‌ترین وظیفه پلیس دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و باب شهادت در فراجا باز بوده و بیش از ۱۳ هزار شهید در فراجا و ۵۲ شهید پلیس در سال جاری داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند ادامه داد: برخورد و مبارزه با جرائم به خصوص سرقت، مواد مخدر، ارازل اوباش، باندهای قاچاق و سلاح و مهمات از وظایف فراجا است و باید مراقب باشیم که امروز دشمن با راه انداختن جنگ ترکیبی، پیچیده و شناختی درصدد تغییر محاسبات ذهنی مسئولان و مردم است.

فاضلی خاطرنشان کرد: جریان تحریف با سیاه‌نمایی برای ناامید کردن مردم به خصوص جوانان به میدان آمده است که بصیرت و هوشیاری همگان را می‌طلبد؛ به گفته رهبری، تضعیف پلیس، تضعیف امنیت کشور است، یعنی مردم را مقابل مجرمان تنها گذاشتن؛ لذا تقویت پلیس به معنای تقویت اقتدار و امنیت ملی است.

وی تأکید کرد: مطمئن باشید که مجموعه انتظامی در مقابله با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و مخلان امنیت تسلیم جوسازی‌ها نخواهد شد و امنیت و آرامش جامعه و مردم را خط قرمز خود می‌داند؛ از مردم فهیم و همیشه در صحنه شهرستان دماوند قدردانی می‌کنیم که همیشه حامی پلیس بوده‌اند و در همه مأموریت‌ها ما را یاری می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال، تاکنون ۶۷۰ کیلوگرم انواع مخدر در شهرستان دماوند کشف شده که ۶۷ درصد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته، افزایش کشفیات را داشته‌ایم.

فاضلی افزود: در بحث خرده فروش و معتاد تاکنون ۲۸۹ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند که در این راستا نسبت به سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته‌ایم و در بحث برخورد با قاچاق کالا، تاکنون ۳۹ میلیارد تومان کالای قاچاق با ۱۸۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در شهرستان دماوند کشف شده است.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با سرقت، تاکنون با اقدامات پیشگیرانه پلیس در سطح کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، واحدهای تخصصی پلیس، راهور و پلیس راه، چهار درصد کاهش سرقت‌ها را در شهرستان دماوند شاهد هستیم و همچنین با همت و تلاش همه عوامل پلیس، ۹۶ درصد افزایش کشفیات سرقت نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته را داریم و در بحث دستگیری سارقان و مالخران ۶۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند بیان کرد: در حوزه تصادفات، با تلاش و همت پلیس راه و پلیس راهور ۱۵ درصد در تصادفات منجر به فوت و ۷ درصد در تصادفات جرحی کاهش داشته‌ایم و کل مأموریت‌های سامانه ۱۱۰ پلیس در شهرستان دماوند، تاکنون ۲۹ هزار و ۵۶۸ مورد بوده و ۷ هزار و ۶۴۸ فقره پرونده قضایی تشکیل شده است.

فاضلی افزود: در بحث کلاهبرداری فضای مجازی، ۶۸ مورد برخورد، دستگیری و کشف داشته‌ایم؛ همچنین تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ جلد گواهینامه توسط پلیس راهور و ۴ هزار و ‌۲۰۰ جلد گذرنامه توسط پلیس امنیت در شهرستان دماوند صادر شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو از محورهای هراز و فیروزکوه تردد می‌کنند، بیان کرد: با وجود نبود جاده کمربندی، اما با تلاش و همت همه عوامل پلیس راهور، راه و انتظامی اجازه نداده‌ایم تا کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید.

پایان پیام/ ۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]