تولید ۵ مگاوات برق در بقاع متبرکه توسط ۳۵ شرکت دانش بنیان
تولید ۵ مگاوات برق در بقاع متبرکه توسط ۳۵ شرکت دانش بنیان

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: بیش از ۳۵ شرکت دانش بنیان در بقاع متبرکه فعالیت دارند و تاکنون ۵ مگاوات برق از پنل‌های خورشیدی مستقر در بقاع تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر امروز در همایش یاران وقف که در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد، اظهار کرد: سنت وقف و صدقه جاریه کار نیکی است که از انسان به جا می‌ماند و سیره جاریه دین اسلام این است که آنچه از اموال داشتند و می‌توانستند در خدمت عموم جامعه قرار دهند را وقف کرده و خودشان زندگی بسیار ساده‌ای را در پیش گیرند.

وی با اشاره به وقف بسیاری از اموال توسط ائمه گفت: وقف مختص به دین اسلام نیست و در سایر ادیان و کشورها نیز نمودهایی داشته است ممکن است که طبق اصول اسلام نباشد اما وقف شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه انبیای الهی به وقف توجه ویژه داشتند افزود: وقف پیش از اسلام نیز بوده و زرتشتی ها معابدی داشتند که با ورود اسلام در اختیار مساجد اختصاص یافته است.

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه بیشترین وقف در دوران صفویه اتفاق افتاده که بیشترین متراژها بوده و بیشترین ضربه را پهلوی با تقسیمات اراضی بر وقف وارد کرد، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۸۵۰ وقف اثرگذار در کشور ثبت شد که نسبت به گذشته رشد خوبی داشته و بسیار ارزشمند است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف ادامه داد: سازمان اوقاف در حوزه‌هایی از جمله تولید علم، تولید ثروت و حمایت از دانش بنیان‌ها نیز اقدام کرده و اقداماتی در راستای استفاده از پنل‌های انرژی خورشیدی داشته است.

 حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه بیش از ۳۵ شرکت دانش بنیان در این زمینه مشغول فعالیت در حوزه تولیدات کشاورزی و تولید نیرو هستند، خاطرنشان کرد: در بقاع متبرکه سراسر کشور ۵ مگاوات برق از پنل انرژی خورشیدی تولید می‌شود و در تلاش هستم که بیش از گذشته کمک  تولید در کشور باشیم.

تولید 5 مگاوات برق در بقاع متبرکه توسط ۳۵ شرکت دانش بنیان

 

در پایان این مراسم از خیران و واقفان شهرستان ری با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]