امام جمعه دماوند: واکنش ملت‌های اسلامی در حد ابراز احساسات باقی نماند
امام جمعه دماوند: واکنش ملت‌های اسلامی در حد ابراز احساسات باقی نماند

امام جمعه دماوند گفت: واکنش ملت‌های اسلامی و حتی غیراسلامی به نسل کشی صهیونیست‌ها، نباید در حد ابراز احساسات باقی بماند، بلکه باید به راهبرد کلان مقاومت علیه اسرائیل کودک‌کش تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مبارزه با استکبار هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و قرآن کریم ما را به فریاد و اقدام علیه ستمگران مستکبر فراخوانده است.

وی افزود: شهید محمد حسین فهمیده، همچون حضرت قاسم بن الحسن مرگ را از عسل شیرین‌تر می‌دانست و با آگاهی کامل به سوی شهادت رفت و آن را در آغوش گرفت و نوجوانان و دانش آموزان، اگر لذت ایثار و از خودگذشتگی را بچشند، سر از پا نمی‌شناسند و خود را وقف خدمت به مردم می‌کنند.

امام جمعه دماوند گفت: الگوسازی از شهدای نوجوان و تربیت جوانان فداکار، راه مدیریت آینده کشور را هموار می‌کند و ایران اسلامی را به قله پیشرفت نزدیک‌تر می‌کند و سبک زندگی ۳۶ هزار شهید دانش آموز ایران باید در کلاس‌های درسی گفته و شنیده شود تا میلیون‌ها دانش آموز عزیز ما راه سعادت را بهتر بشناسند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: به فلسطین نگاه کنید که چگونه جوانان جبهه مقاومت هیمنه استکبار را شکستند و آنها را به زانو درآوردند؛ غزه این روزها نمایشگاه صبر و استواری و مظلومیت و ایستادگی است و این روزها و شب‌ها هیچگاه فراموش نمی‌شود.

وی بیان کرد: اسرائیل که خود را ارتش شکست ناپذیر می‌دانست، دست به دامان گرگ‌های خون آشام غرب شده تا شاید بتواند دوباره کمر خم شده خود را راست کند، اما هرگز چنین نخواهد شد و حالا که صهیونیست‌ها از رودررو شدن با قهرمانان فلسطینی عاجز و درمانده شده‌اند، با بمباران هوایی کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند، آیا این هنر است؟

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: بمباران کردن بیمارستان‌ها و مساجد و مدارس و خانه‌های مسکونی و کشتار غیرنظامیان مصداق روشن جنایت جنگی است و نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در حال غرق شدن هستند.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: دفاع از مسلمین و دفاع از قدس شریف و دفاع از وطن و تلاش برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده، از دلایل مشروعیت طوفان الاقصی است؛ طوفان الاقصی در واکنش به خونریزی صهیونیست‌ها در طول ۷۵ سال اشغال و غصب و قتل و هتک حرمت مسجد الاقصی شکل گرفت و اقدامی آزادی‌خواهانه و آزادی بخش و قانونی بود.

وی بیان کرد: نظم جدید جهانی در حال شکل‌گیری است و آن نظم مقاومت است؛ جهان دیگر تک قطبی یا دو قطبی نیست، بلکه جهان چند قطبی شده و گفتمان مقاومت حرف‌های مهمی برای زدن دارد؛ تظاهرات گسترده در سراسر جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها نشانه بیداری افکار عمومی مردم جهان در حمایت از مظلومان است و این نشان می‌دهد که رسانه‌ها هم از انحصار تبلیغاتی آمریکا خارج شده‌اند.

امام جمعه دماوند اظهار داشت: واکنش ملت‌های اسلامی و حتی غیراسلامی به نسل کشی صهیونیست‌ها، نباید در حد ابراز احساسات باقی بماند، بلکه باید به راهبرد کلان مقاومت علیه اسرائیل تبدیل شود، چراکه مسئله فلسطین دیگر فقط یک مسئله اسلامی نیست، بلکه مسئله انسانی است و ملت‌ها باید دولت‌ها را در دفاع از انسانیت به حرکت و اقدام وادار کنند.

فتاح‌دماوندی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مطالبات روزانه مردم از شهرداران و دهیاران جمع آوری سگ‌های ولگرد و خطرناک است، افزود: تقریباً هر روز گلایه‌های مردمی درباره مزاحمت و خطر سگ‌های ولگرد را رسانه‌های داخلی منتشر می‌کنند.
وی با بیان اینکه طبق گزارش شبکه بهداشت، در هفت ماه اول سال ۱۴۰۲ ، ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی در دماوند داشتیم که نسبت  مدت مشابه به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است و آمار بالای گزیده شدن توسط حیوان موذی نشانه عدم موفقیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جمع آوری این موجودات خطرناک است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: ۳۶۰۰ دوز واکسن هاری به مراجعین مصدوم تزریق شده که معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای شبکه بهداشت هزینه داشته است و غذا دادن به سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و کوچه‌ها باعث می‌شود که آنها در این مکان‌های عمومی بیشتر حضور پیدا کنند و در نتیجه خطرآفرینی هم می‌کنند.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و افزایش تردد کودکان دانش آموز به خصوص در ساعات اولیه صبح خطر حمله سگ‌ها به کودکان بیشتر شده است و سگ‌های ولگرد هم آلوده‌اند و هم خطرناک؛ چرا مسئولین در جمع‌آوری آنها اقدام محسوس و موثری انجام نمی‌دهند؟

وی تصریح کرد: حمله سگ به انسان هم باعث ضایعه جسمی می‌شود و هم ضربه روحی و روانی بدی وارد می‌کند که تا مدت‌ها قابل جبران و التیام نیست و حفظ سلامت روحی و جسمی انسان‌ها و مخصوصاً کودکان و زنان باید از اولویت‌های دولت و مسئولین باشد و در این مورد نباید کوتاهی کنند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را به صورت دائمی پیگیری کنند و برای سلامت و جان و روان مردم اهمیت بیشتری قائل شوند، چراکه حضور دسته جمعی و گله ای سگ‌ها در شهر و روستا و آلودگی و خطر آنها برای مردم زیبنده نیست، بلکه بر زشتی و پلیدی می‌افزاید و امنیت مردم را سلب می‌کند.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: از فرماندار محترم تقاضا داریم این موضوع را جداً دنبال کنند و مردم را از خطر سگ‌های ولگرد نجات دهند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]