پهنه‌بندی محیط زیست پردیس تغییر می‌کند
پهنه‌بندی محیط زیست پردیس تغییر می‌کند

استاندار تهران گفت: تعارض لکه‌های صنعتی پردیس با پهنه‌های زیست محیطی جزو مشکلات اصلی این شهرستان است که مقرر شد این پهنه‌ها در شورای عالی محیط زیست تغییر کرده و خط تراز مربوط به حوزه زیست‌محیطی و شهرک‌های صنعتی پردیس از هم جدا شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، علیرضا فخاری استاندار تهران بعدازظهر امروز پس از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص مصوبات این نشست، اظهار کرد: امروز طی با بازدیدی که از کارگاه‌های تولیدی این شهرستان صورت گرفت مشکلات و موضوعات مختلف رصد شد که عمده مسائل مربوط به مشکلات امور مالیاتی این واحدها بود.

وی گفت: تصمیماتی در این جلسات اتخاذ شد تا فعالانی که پروانه اشتغال آنها از سوی اداره صمت صادر می شود، توسط اداره امور مالیاتی مورد قبول باشد تا برای محاسبه امور مالیاتی موارد صنفی و صنعتی مورد تائید قرار بگیرد.

استاندار تهران افزود: چگونگی رفع نیازمندی‌های حوزه زیرساختی برای شهرک‌هایی که در قالب لکه‌های صنعتی در آینده ساماندهی خواهند شد، جزو مصوبات این نشست بود تا تامین آب، برق، گاز و غیره این واحدها تسهیل شود.

تغییر پهنه بندی محیط زیست در پردیس

فخاری ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که در تعارض با لکه‌های صنعتی بوده و در گذشته بدون کنترل شکل گرفته، تعارض این لکه‌ها با پهنه‌های زیست محیطی است که مقرر شد، این پهنه‌ها در شورای عالی محیط زیست تغییر کرده و خط تراز مربوط به حوزه زیست‌محیطی و شهرک‌های صنعتی پردیس از هم جدا شوند.

وی ادامه داد: با این اقدام می توانیم با کنترل اسناد مالکیت به عنوان اولین عنصر تثبیت فعالیت بخش تولیدی تصمیم‌گیری کنیم و برای تحقق این موضوع همکاری قوه‌ قضاییه و ثبت اسناد و املاک را نیاز داریم تا تثبیت مالکیت صورت بگیرد.

استاندار تهران اضافه کرد: پس از گذر از تثبیت اسناد، شناسایی و ممیزی فعالیت‌های تولیدی در سطح شهرک‌های صنعتی فاقد هویت را خواهیم داشت تا بتوانیم نظم مناسبی به این حوزه بدهیم.

فخاری تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان پردیس عمده تولیدات کارگاه‌های تولیدی در حوزه چوب است و در مرحله بعدی ساخت ماشین‌‌ آلات صنعتی و در پایان سایر گروه‌های صنعتی و تولیدی مشغول به کار هستند.

وی افزود: این واحدها باید در پهنه‌های مختلف ساماندهی شوند که طی این جلسه مصوب شد تا به این موارد رسیدگی شود.

برخورد قاطع با مسؤولان اهمال کار 

استاندار تهران در خصوص مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس، ابراز کرد: از موضوعات مهم این جلسه چگونگی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در پردیس بود که متاسفانه برخی همانگونه که سند مالکیت ندارند به پهنه محیط زیست و غیره نیز تعرض می کنند که برخی از این افراد سودجو و برخی نیز نیازمند گسترش فعالیت تولیدی خود هستند.

فخاری افزود: این افراد که فاقد سند رسمی، اسناد عادی خود را ملاک ساخت و ساز قرار می دهند که مقرر شد فعالیت‌های از این دست به صورت مداوم کنترل و ساماندهی شوند و ما اجازه نخواهیم داد این نوع اقدامات صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام کردیم برای کسی که تخلف ساخت و ساز انجام می دهد قانون مجازات‌های لازم را در نظر گرفته است اما برای ما مهم این است که مسوولان ذی ربط که باید بر اینگونه ساخت‌و‌سازها نظارت داشته باشند و اهمال در کار دارند مورد مواخذه قرار بگیرند.

استاندار تهران اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد تا مسؤولانی که در حریم شهر و محدوده قانونی شهرستان وظیفه نظارت دارند، در هر قالبی که تخلف صورت بگیرد آن فرد مسؤول، مورد بازخواست قرار بگیرد. زیرا مسوولان مربوطه مکلف به نظارت عالیه برای هرگونه ساخت و ساز هستند.

فخاری تصریح کرد: این موارد به شهرداران، بخشداران، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و غیره اعلام شد، که هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برعهده آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: این دستگاه‌ها موظف هستند نظارت عالیه داشته باشند تا افراد به سوی تخطی از قوانین نروند تا شاهد باشیم نظم عمومی در منطقه حاکم شده و مردم از آرامش و آسایش لازم بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]