استاندار تهران: جابجایی آرادکوه در مدت ۵ سال انجام می‌شود
استاندار تهران: جابجایی آرادکوه در مدت ۵ سال انجام می‌شود

استاندار تهران گفت: طرح جابجایی آرادکوه با جانمایی جدیدی که در جنوب استان تهران انجام گرفته در مدت ۵ سال عملیاتی خواهد شد که لازمه آن تامین امکانات و تثبیت زمین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا فخاری استاندار تهران صبح امروز در حاشیه ملاقات مردمی با مردم شهرهای کهریزک و باقرشهر در شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جایگاه قائم مقامی شورای کهریزک و باقرشهر با مردم این منطقه دیدار و گفت‌وگو داشتیم و مسائل و مشکلات مردم منطقه را از زبان شهروندان شنیدیم.

وی گفت: مردم در مورد مسائل حوزه شهری، چگونگی اداره شهر در حوزه خدمات عمومی و همچنین مسائل مربوط به مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، جمع آوری زباله های سطح شهر، ساماندهی سگ‌های ولگرد و اقدامات نامتعارفی که از سوی برخی افراد در سطح شهر انجام می‌گیرد، مسائل خود را مطرح کردند.

استاندار تهران تصریح کرد: مهمترین موضوعاتی که مردم کهریزک از آن رنج می‌برند، بوی نامطبوع پسماندهای تهران در آرادکوه است لذا باید طرح جابجایی آرادکوه که اثرات نامطلوبی در منطقه دارد در دستور کار قرار گیرد.

فخاری ادامه داد: تراکم شدید ترافیک و تردد وسایل نقلیه سنگین حمل زباله به همراه ریزش شیرابه باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم منطقه و بخش کهریزک شده که از شهرداری تهران تقاضا داریم در راستای وظایف اجتماعی، برای رفع مشکلاتی که از طریق انتقال زباله‌های پایتخت به منطقه ایجاد می‌شود، مساعدت لازم را به شهرداری کهریزک داشته باشد.

وی با اشاره به طرح جانمایی جدید محل دفع زباله های پایتخت ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ای که شهرداری تهران تدوین کرده، قرار است طرح جابجایی آرادکوه با جانمایی جدیدی که در جنوب استان تهران انجام گرفته، عملیاتی شود که به زودی اقدامات ابتدایی آن آغاز می‌شود.

قائم مقام شورای شهر کهریزک بیان کرد: طرح جابجایی آرادکوه موکول به زمان است و باید بحث تثبیت اراضی و سپس طراحی و نصب تاسیسات در محل نشان‌گذاری شده، انجام شود که این طرح در برنامه ۵ ساله عملیاتی خواهد شد.

فخاری در پایان خاطرنشان کرد: در کنار برنامه ریزی برای انتقال آرادکوه، بحث کاهش میزان زباله از مبدا مطرح است و همچنین ظرفیت‌های جدیدی برای تبدیل پسماند به محصولات جدید مورد توجه است که هم وجه اقتصادی دارد و هم پاکسازی محیط را به دنبال دارد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]