ساختمان‌های ناایمن دماوند باید نوسازی و مستحکم شوند
ساختمان‌های ناایمن دماوند باید نوسازی و مستحکم شوند

امام جمعه دماوند گفت: بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیرایمنی وجود دارد که در هنگام وقوع زلزله باعث تلفات انسانی و خسارات فراوانی خواهد شد لذا باید دادستان و مسؤولان شهرستان به این مساله ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: سه‌شنبه پنجم دی، سالگرد وقوع زلزله بم در سال ۱۳۸۲ با قدرت ۶/۶ ریشتر و حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر کشته است که روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گرفته است.

وی افزود: همه ما مکلف به حفظ جان خود و خانواده و همراهان در برابر حوادث احتمالی مثل زلزله هستیم و بی‌توجهی در این امر جایز نیست؛ زلزله خبر نمی‌دهد و همه موظف هستیم موارد ایمنی و استحکام ساختمان‌ها را رعایت کنیم و در این مسئله آموزش ببینیم.

امام جمعه دماوند گفت: در شهرستان دماوند بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیرایمنی وجود دارد که در هنگام وقوع زلزله باعث تلفات انسانی و خسارات فراوانی خواهد شد.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: از دادستان و فرماندار و شهرداران و بخشداران و دهیاران گرامی تقاضا داریم به موضوع بافت‌های فرسوده و ناامن ورود و مداخله کنند و تا حصول نتیجه مطلوب این مسئله را رها نکنند؛ در بهسازی، نوسازی و بازسازی بناهای خطرناک باید مردم و مسئولین با یکدیگر همکاری کنند و دولت تسهیلات لازم را در اختیار قرار دهد.

وی بیان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور مکلفند قانون حمایت از احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را عملیاتی کنند و اگر ترک فعل وجود داشته باشد، دستگاه قضایی باید به وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: از مردم عزیز شهرستان دماوند تقاضا دارم خانه‌های خود را بیمه کنند و موضوع مقاوم سازی ساختمان‌ها را جدی بگیرند؛ بیمه زلزله و آتش سوزی و مسئولیت و عمر و درمان از ضروریات جامعه پیشرفته و نشان عقلانیت و آینده نگری افراد است.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ و روز نهضت سوادآموزی است، گفت: از تلاشگران سوادآموزی شهرستان دماوند تشکر می‌کنیم و از آرزومند روزی هستیم که هیچ بی‌سوادی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اسلام و قرآن ما با اقرأ شروع شده و خداوند به قلم و نوشته قسم خورده و اسیران جنگی در برابر یاد دادن سواد آزاد می‌شدند؛ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نیمی از مردم ایران بی‌سواد بودند، اما اکنون ۹۷ درصد مردم سواد دارند و این نشانه اهتمام نظام اسلامی به امر مهم سوادآموزی است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: تشویق افراد بی‌سواد به سوادآموزی مصداق امر به معروف است. همه باید با جهل و نادانی مبارزه کنیم و سوادآموزی مقدمه مطالعه و آموختن علوم مفید است.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]