کاربردی ترین کتاب تست دین و زندگی دوازدهم
کاربردی ترین کتاب تست دین و زندگی دوازدهم
اگر دانش‌آموزان دوازدهمی هستید، در این مقطع تحصیلی، با یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مسیر تحصیل روبه‌رو می‌شوید.

همزمان با اینکه برنامه‌ای جدی و فشرده برای کنکور سراسری دنبال می‌کنید، باید به امتحانات نهایی نیز دقت و توجه بالایی داشته باشید چرا که نقش مستقیم و پررنگی در ورود شما به دانشگاه خواهند داشت. محدودیت زمانی که دارید ممکن است عملی ساختن بخش دوم از این مسیر را تا حد زیادی دشوار سازد اما منابع کمک‌آموزشی یک راه حل اصولی برای چنین شرایطی هستند.

کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی، اگرچه طی چند سال اخیر طراحی و ارائه شده، اما در حال حاضر با استقبال بالای داوطلبان روبه‌رو است. این کتاب جزو کامل‌ترین منابع موجود است و می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در موفقیت شما رقم بزند.

ویژگی ها و بررسی کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی

در بررسی کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی گاج به قلم آقایان مرتضی محسنی کبیر و محمدرضا بقایی میخوانیم که این کتاب در ۲۷۲ صفحه نوشته شده است و سه بخش اصلی درسنامه، بانک سوال و پاسخنامه را در بر می‌گیرد.

بررسی ویژگی‌های ظاهری کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم گاج

چاپ تمام‌رنگی

کادربندی قسمت‌های مختلف برای حفظ انسجام محتوا

طراحی آیکون‌های مختلف

فضای خالی کافی برای یادداشت‌برداری

فونت و سایز خوانا در نوشته‌های متن

لحن ساده و روان در تمامی بخش‌ها

شباهت ظاهری نمونه سوالات نوبت اول و دوم به برگه‌ی امتحان نهایی

بررسی درسنامه‌های کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی گاج

بخش‌های مختلف درسنامه‌های کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم گاج به صورت زیر است:

  • مقدمه و مشاوره: نخستین بخش از هر درسنامه با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموز با مفاهیم کلی و جزئیات هر درس طراحی شده است. بررسی این مقدمه کمک می‌کند با ذهنیت کامل‌تری مطالعه‌ی خود را در بخش پاسخنامه پیش ببرید.
  • آموزش: درسنامه‌های کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی به‌صورت آموزشی طراحی شده‌اند؛ یعنی آموزش مطالب از ساده‌ترین سطح ممکن شروع شده و در ادامه مطالب پیشرفته‌تر قرار گرفته‌اند. اگرچه کتاب درسی تنها منبع سوالی آزمون‌ها و امتحانات مختلف است اما صرفا با بررسی این درسنامه‌ها می‌توانید به میزان قابل قبولی از تسلط برسید.
  • آیات و احادیث: برای آیه‌ها و احادیث موجود در متن درس، ترجمه‌ی ساده و روانی نوشته شده تا هیچ نکته‌ی گنگ و مبهم باقی نماند. در برخی موارد داستان‌ها و شعرهای مرتبط نیز بررسی شده‌اند. این موضوع اخیرا مورد توجه طراحان سوال قرار گرفته است، یعنی طراح انتظار دارد دانش‌آموز به درک کافی از موضوع برسد و در ادامه بتواند لینک‌هایی بین آموخته‌های خود و محتوای آزمون و امتحان برقرار کند.
  • تلنگر: ماهیت درس دین و زندگی باعث می‌شود دانش‌آموز دچار فهم اشتباه از موضوع شود. برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی، تعدادی کادر برای شفاف‌سازی موضوعات در کتاب گنجانده شده است.
  • درس در یک نگاه: بخش آخر هر درسنامه، یک جمع‌بندی کامل از محتوای درس را در بر می‌گیرد. این بخش منبع مناسبی برای مرورهای سریع و خلاصه‌برداری از نکات مهم‌تر به‌شمار می‌رود.

بخشی از کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی گاج

بررسی بانک سوال کتاب دین و زندگی دوازدهم ریاضی تجربی فرمول بیست گاج

بلافاصله بعد از درسنامه‌ی هر درس، یک مجموعه سوال تشریحی قرار گرفته است. این سوال‌ها با توجه به ساختار کلی امتحان‌های تشریحی استاندارد طراحی شده‌اند؛ یعنی امتحان‌های کلاسی و نهایی. سطح کلی پرسش‌ها ساده است و با تسلطی نسبی بر مطالب درسی می‌توانید به بیشتر سوالات پاسخ دهید. البته همچون منابع استاندارد، تعدادی سوال ساده‌تر و دشوارتر نیز در میان این پرسش‌ها گنجانده شده‌ است؛ بنابر این مخاطب آمادگی روبه‌رو شدن با چنین پرسش‌هایی را خواهد داشت.

تعداد سوالی که به هر درس اختصاص یافته، بسته به اهمیت و تنوع سوژه‌ها متغیر است اما در مجموع همین یک کتاب تعداد کافی از تست‌ها را شامل می‌شود. با بررسی دقیق پرسش‌ها از سایر منابع مشابه بی‌نیاز خواهید بود. امتحان‌های نهایی معمولا در یک ساختار و چارچوب مشخص فعالیت می‌کنند؛ برای مثال تعداد قابل توجهی از سوالات ایده‌های تکراری و رایجی دارند. اگر امتحانات نهایی چند دوره‌ی اخیر را بررسی کنید می‌توانید چنین مواردی را بشناسید، استراتژی پاسخ به هر کدام را یاد بگیرید و برای رسیدن به یک نتیجه‌ی قابل قبول، قدم‌های محکم‌تری در مسیر بردارید. البته سوالات تالیفی موجود در کتاب گاها ایده‌های جدید و خلاقانه‌ای دارند که نگاه مخاطب را به موضوع تغییر می‌دهند. برای مثال طراح تلاش کرده به بخشی از کتاب درسی بپردازد که پیش‌تر مورد توجه طراحان سوال نبوده اما شانس بالایی برای حضور در آزمون‌ها و امتحانات بعدی خواهد داشت.

بخشی از محتوای کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی گاج

بررسی پاسخنامه‌ی کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم گاج

پاسخنامه‌ی پرسش‌ها در کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی ، طبق استانداردهای امتحان تشریحی طراحی شده است. در امتحان تشریحی، هر قسمت از پاسخ سوال، یک جزء مشخصی از بارم‌بندی را به خود اختصاص می‌دهد. مولفان کتاب نیز تلاش کرده‌اند با عنایت به این ساختار، یک مسیر درست برای رسیدن به پاسخ طراحی کنند. نکته‌های مهم و تکمیلی در پاسخنامه نیز تکرار شده‌اند تا بتوانید مرورهای متعددی داشته باشید و به تسلط بالاتری بر محتوای هر قسمت برسید.

مطالعه‌ی کتاب فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم گاج به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اهمیت امتحان‌های نهایی قابل چشم‌پوشی نیست و لازم است یک برنامه‌ی جدی برای این مسیر داشته باشید. کتاب‌های کمک‌درسی می‌توانند نقش پررنگی در سرعت پیشرفت و عملکرد شما ایفا کنند؛ از بین گزینه‌های موجود، فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی انتخابی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.  به کمک درسنامه‌های این کتاب، حتی از مطالعه‌ی کتاب درسی نیز بی‌نیاز خواهید بود. علاوه‌بر طول سال تحصیلی، در بازه‌های جمع‌بندی و مرور نیز می‌توانید از مطالب این بخش‌ها کمک بگیرید. در ادامه بررسی بانک سوال اجازه می‌دهد مهارت‌های پاسخ‌گویی خود را تقویت کنید و به شناخت لازم از جزئیات هر مبحث برسید. در مجموع اگر هنوز یک منبع کمک‌درسی برای دین‌ و زندگی انتخاب نکرده‌اید، بهتر است دست بجنبانید و جای خالی چنین منبعی را با فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم ریاضی و تجربی پر کنید.  

شما می‌توانید این کتاب را همراه با تخفیف ویژه از فروشگاه کتاب کمک درسی کتابچی تهیه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]