طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک
طلا بخرم بهتره یا پول تو بانک
متاسفانه در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه ما به هیچ عنوان برای مردم مطلوب نیست، و بسیاری از افراد برای این که در این شرایط بد اقتصادی کمترین ضرر و زیان را متوجه دارایی‌ های خود بشوند این سوال را دارند که با خریدن طلا بهتر می‌ توانند ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و سود قابل توجهی را داشته باشند و یا اینکه پول‌ های خود را در بانک‌ های مختلف سرمایه‌ گذاری کنند.

به همین دلیل ما هم در این مقاله تصمیم گرفته‌ ایم که وضعیت بازار طلا و همچنین سرمایه‌گذاری در بانک‌ های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا خرید طلا راه سرمایه‌ گذاری بهتری می‌ باشد و یا سرمایه‌ گذاری کردن در بانک، برای دریافت پاسخ این سوالات در ادامه ما را همراهی نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال خرید طلای ارزان هستید، همین حالا با بورس سکه گلدن ارت تماس بگیرید. شماره تماس ها: ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۳ و ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۴. ما عرضه کننده انواع شمش و طلای ابشده با پک زربد هستیم.

خرید طلا برای سرمایه‌ گذاری بهتر است یا نگهداری پول در بانک

برای پاسخ دادن به این سوال باید نگاهی به وضعیت اقتصادی کشورمان داشته باشیم، شاید در نگاه اول نگهداری و سرمایه‌ گذاری پول در بانک‌ های مختلف راه خوبی برای سرمایه‌ گذاری باشد، اما با توجه به تورمی که ما در سال‌ های گذشته در اقتصاد ایران با آن مواجه بوده‌ ایم، و با توجه به اینکه ارزش پول ملی ما متاسفانه با سقوط وحشتناکی مواجه بوده است، در نتیجه در شرایط فعلی نگهداری پول در بانک کار عاقلانه‌ ای به نظر نمی‌ رسد، دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است، به این خاطر که ارزش پول شما روز به روز کاسته می‌ شود هرچند که بانک مورد نظر ماهانه سود قابل توجهی را هم به شما پرداخت کند.

البته ما اگر از نظر اقتصادی شرایط با ثباتی را داشتیم شاید سرمایه‌ گذاری کردن پول در بانک برای افرادی که در بازه زمانی کوتاهی می‌ خواهند سود قابل توجهی به دست بیاورند راهکار بهتری بود.

در نقطه مقابل خرید طلا و سرمایه‌ گذاری کردن روی طلا با توجه به اینکه قیمت طلا تحت تاثیر انس جهانی و نوسانات بازار ارز و همچنین میزان تقاضا دائما در حال افزایش بوده در سالیان اخیر راهکار بهتری برای کسب سود بیشتر می‌ باشد.

پیشنهاد بررسی: یکی از سرمایه گذاری های خوب در حوزه طلا، خرید شمش طلا است. برای خرید شمش طلا حتما به بورس شمش گلدن ارت سر بزنید.

آیا گذاشتن پول در بانک کار درستی است

در صورتی که ارزش پول ملی کشور ما بالا برود و همچنین چرخه اقتصادی کشور نیز دچار تغییر و تحولات اساسی شود و به بازارهای جهانی ورود نماید، در این صورت می‌توان گفت که سرمایه‌ گذاری کردن پول در بانک می‌ تواند کار درستی باشد چرا که پولی که ما در بانک سرمایه‌گذاری کرده‌ ایم با گذشت زمان ارزش خود را از دست نمی‌ دهد، اما در شرایط فعلی و با توجه به کاهش روز به روز ارزش پول ملی سرمایه‌ گذاری کردن پول در بانک چندان کار درستی به نظر نمی‌رسد.

این روزها طلا بخریم یا بفروشیم

در بخش قبلی گفته شد که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما سرمایه‌ گذاری روی طلا راهکار مناسبی محسوب می‌ شود، اما در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی ما باید طلا بخریم و یا بفروشیم باید گفت که زمانی که بازار ارز از ثبات قابل توجهی روبرو شده است که این اتفاق معمولا در بازه‌ های زمانی خاصی مثل نزدیک شدن به زمان انتخابات می افتد، در نتیجه در این بازه قیمت طلا و سکه آنچنان دچار نوسان نیست و این باز بهترین زمان برای خرید طلا محسوب می‌ شود.

در مورد فروش طلا و کسب سود قابل توجه این سرمایه ‌گذاری هم باید گفت که زمانی که شما نوسانات شدید بازار ارز را مشاهده می‌ کنید مطمئنا طلا هم تحت تاثیر این نوسانات قیمت آن افزایش پیدا می‌ کند، در این شرایط شما می‌ توانید طلاهای خود را فروخته و سود قابل توجهی را از فروش آن به دست آورید.

پیشنهاد ویژه: برای خرید مطمئن طلا حتما مقاله چگونه طلا بخریم که ضرر نکنیم را مطالعه کنید.

خریداری طلای نو و یا طلای دست دوم برای سرمایه‌ گذاری بهتر است؟

از آنجا که طلای دست دوم و یا همان طلای کم اجرت مالیات کمتری را به آن تعلق می‌ گیرد در نتیجه شما می‌ توانید با خرید و فروش طلا های آب شده و یا همان طلاهای کم اجرت سود بیشتری را به دست آورید.

کدام بانک طلا میگیرد سود میدهد

تعدادی از بانک‌ های کشور هستند که امکان دریافت گواهی سپرده طلا را به سرمایه‌ گذاران خود می‌ دهند، بانک‌ هایی مانند بانک رفاه، صادرات، بانک آینده، بانک ملت و بانک سامان این امکان را به مشتریان خود ارائه می‌ دهند، و شرایط آن هم به شکل زیر است:

  • هر برگه گواهی سپرده یک صدم واحد کامل است و بنابراین هر سکه طلا معادل ۱۰۰ برگه گواهی خواهد بود
  • اگرچه سپرده گذاری طلا در بانک شامل مالیات نمی‌ شود اما هزینه کارشناسی، انبارداری و کارمزد معاملات از حساب فرد کسر خواهد شد
  • نماد گواهی‌ های سپرده طلا سررسید دارند و سرمایه‌ گذاران باید پیش از موعد سررسید برای انتقال فروش و یا دریافت فیزیکی نماد خود اقدام نمایند.
  • اگر قصد ابطال گواهی سپرده خود را هم داشته باشید باید به کارگزار ناظر مراجعه نمایید و درخواست بدهید و سپس با دریافت نوبت از بانک می‌توانید به خزانه‌داری بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و سکه‌ ها و طلا های خود را دریافت کنید.

محاسبه سود طلا در بانک

برای اینکه بتوانید سود وام طلای خود را که در بانک سرمایه‌ گذاری کرده‌ اید محاسبه نمایید باید از فرمول زیر برای این منظور استفاده کنید:

در فرمول محاسبه وام طلا ساختار خاصی وجود دارد. در این فرمول اصل وام ضرب در نرخ ضرب در مدت به ماه به‌ اضافه یک تقسیم بر ۲۴۰۰ می‌شود. حال عددی که به دست می‌آید سود وام طلای دریافتی شما را مشخص می‌کند. تعداد قسط‌ های پرداختی نیز با یک فرمول خاصی محاسبه می‌شود.

برای این کار سود را به‌علاوه اصل وام تقسیم بر مدت به ماه می‌کنند. حال عدد به‌دست‌آمده تعداد قسط‌هایی است که شما باید طی این بازه زمانی یا تعداد ماه‌های مختلف وام را پس دهید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستید، حتما سری به بورس سکه گلدن ارت در کرج نیز بزنید.

برای پس انداز سکه پارسیان بهتره یا طلا

در پاسخ به این سوال باید گفت که انتخاب بین سکه پارسیان یا طلا کاملا بستگی به هدف، بودجه و شرایط اقتصادی شما دارد، اما به طور کلی می‌ توان گفت که سکه پارسیان برای پس‌انداز کردن با ارزش بالاتر قابلیت خرید و فروش آسان‌ تر و مقاومت بیشتر در برابر تورم می‌ تواند برای شما مناسب‌ تر باشد.

همچنین شما برای به دست آوردن سود قابل توجه می‌ توانید روی خرید طلای کم اجرت و یا همان طلای آب شده نیز سرمایه‌گذاری داشته باشید.

جمع بندی کلی در مورد طلا بهتر است یا سپرده بانکی

در انتها اگر بخواهیم یک نتیجه گیری و یا جمع بندی کلی در خصوص این سوال داشته باشیم که برای سرمایه گذاری طلا بهتر است یا سپرده بانکی، در این مورد باید بگوییم که شرایط فعلی جامعه ما به گونه ای است که سرمایه گذاری روی طلا راهکار بهتری برای مردم به حساب می آید، البته اگر شرایط اقتصادی ما بهبود پیدا کند که این مورد نیازمند سال ها کار و تلاش جهادی در حوزه اقتصاد می باشد، با افزایش ارزش پول ملی سرمایه گذاری کردن در بانک های معتمد نیز می تواند راه کار خوبی برای بدست آوردن سود قابل توجه از سرمایه شما باشد.

نکته آخر» در مورد سرمایه گذاری طلا هم به این نکته مهم توجه داشته باشید که سرمایه گذاری کردن روی طلا یک سرمایه گذاری دراز مدت است و قاعدتا در کوتاه مدت شما نمی توانید سود بالایی را از این سرمایه گذاری بدست آورید.

آدرس بورس سکه گلدن ارت کرج

بورس سکه گلدن ارت با پیش از دو دهه سابقه درخشان در این صنعت پر رونق و زیبا در خدمت همشهریان و هموطنان عزیز می باشد.

آدرس: کرج آزادگان، برج میلاد، طبقه همکف، بورس طلا، پلاک ۲

شماره تماس ها: ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۳ و ۰۲۶۳۲۵۷۰۰۱۴

آدرس وب سایت بورس سکه: www.GoldenArt1.com

پیج رسمی بورس سکه گلدن ارت:

https://instagram.com/goldenartkaraj

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]