جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12660
  • 01 آگوست 2023 - 15:12
  • 168 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تتر در مرز حساس؛ دلار دیجیتالی، اسکناس را تکان می‌دهد؟

تتر در مرز حساس؛ دلار دیجیتالی، اسکناس را تکان می‌دهد؟
تتر در مرز حساس؛ دلار دیجیتالی، اسکناس را تکان می‌دهد؟

اکوایران: از نظر معامله‌گران قیمت روانی ۵۰ هزار تومان برای تتر مرز حساسی است و یکی از دلایلش این است که از اوایل اسفند پارسال قیمت تتر بارها به این عدد مقاومت روانی واکنش نشان داده و بارها در این نقطه پرش یا ریزش نرخ داشته است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در معاملات دوشنبه با کاهش ۲۰۰ تومانی به حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در ادامه مقاومت یک هفته‌ای خود را شکست. ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان عددی بود که قیمت دلار در یک هفته گذشته با برخورد بیش از سه بار به آن در شکستن آن ناکام مانده بود. قیمت درهم امارات هم با افزایش ۱۷۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان رسید.

در معاملات دوشنبه قیمت تتر با افزایش مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را شکست و در بامداد سه‌شنبه تا مرز مقاومت مهم ۵۰ هزار تومان بالا رفت. در روز گذشته قیمت تتر نزدیک به ۸۰۰ تومان افزایش قیمت را ثبت کرد.

از نظر معامله‌گران قیمت روانی ۵۰ هزار تومان برای تتر به دو دلیل، مرز حساسی است؛ اول اینکه از دوم اسفند ۱۴۰۱ تا امروز قیمت تتر بارها به این عدد مقاومت روانی واکنش نشان داده و بارها در این نقطه پرش یا ریزش نرخ داشته است. دلیل دوم از نگاه آن‌ها کانال نزولی است که بیش از پنج ماه در چارت ایجاد شده است. به عقیده آن‌ها تتر اکنون در سقف کانال نزولی است که بارها با برخورد به آن به ادامه روند پرداخته است.

بازار ارز پس از خبرهایی که از آن به عنوان سیگنال منفی برجامی یاد می‌کردند افزایشی شد. در روز دوشنبه نیز معامله‌گران از صحبت‌های ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه خوانش منفی دریافت کردند. کنعانی گفته بود پایبندی دولت آمریکا به تعهدات برجامی می‌توانست مبنای یک اعتماد نسبی به دولت آمریکا باشد که دولت آمریکا این اعتماد نسبی را ایجاد نکرد.

برخی از معامله‌گران با افزایش تتر در بامداد سه‌شنبه معتقدند قیمت دلار امروز در بالای مرز حمایت ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان تثبیت خواهد داد. این دسته معتقدند اگر قیمت دلار هم سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند و بالای آن تثبیت دهد نرخ می‌تواند آماده ورود به دامنه ۵۰ هزار تومان باشد. 

فنی‌ها معتقدند قیمت دلار امروز نوسان‌های رفت و برگشتی خواهد داشت و اگر خبر خاصی به بازار نیاید در نیمه اول کانال ۴۹ هزار بازی می‌کند. این دسته می‌گویند بین ۴۹ هزار و ۲۰۰ تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان یک گپ تشکیل شده و قیمت دلار باید در این سطوح چارت‌سازی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.