سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12794
  • 01 آگوست 2023 - 21:11
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اثر منحل شدن کانون صرافان در بازار دلار

اثر منحل شدن کانون صرافان در بازار دلار
اثر منحل شدن کانون صرافان در بازار دلار

یکی از خبرهای مهم امروز در بازار در رابطه با منحل شدن کانون صرافان بود. آن طور که در خبرها آمده بانک مرکزی اعلام کرده که «به دلیل تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان، موافقت‌نامه تاسیس این کانون صادره توسط بانک مرکزی، ابطال و انحلال کانون مذکور در دستور کار قرار گرفت.»

به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران امروز سه شنبه ۱۰ مرداد، شاهد پیشروی قیمت دلار بود. طبق ادعای برخی از معامله گران قیمت دلار امروز تا نزدیک مرز ۵۰ هزار تومان حرکت کرد.

فعالان بازار می گفتند یکی از دلایل رشد قیمت دلار ناشی از حمایت بازار ارز هرات از تهران بود، قیمت دلار در هرات عصر دیروز در حدود ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان بسته شد و در شروع معاملات نقدی امروز وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد و تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت. دلار فردایی هرات هم در حدود ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۷۵۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم در آغاز معاملات امروز با گپ مثبت ۵۰ تومانی روانه بازار شد و و ظهر امروز در حدود ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت خورد که نسبت به عصر دوشنبه ۱۸۰ تومان رشد را نشان می دهد. نرخ برابری درهم به دلار در نیمه کانال ۵۰ هزار تومان قرار دارد. 

اثر منحل شدن کانون صرافان در بازار دلار

یکی از خبرهای مهم امروز در بازار در رابطه با منحل شدن کانون صرافان بود.آن طور که در خبرها آمده بانک مرکزی اعلام کرده که «به دلیل تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان، موافقت‌نامه تاسیس این کانون صادره توسط بانک مرکزی، ابطال و انحلال کانون مذکور در دستور کار قرار گرفت.»

معامله‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد شکراب شدن رابطه بانک مرکزی و کانون صرافان هم در روند صعودی بازار امروز اثر گذار بوده است. 

یک شایعه در بازار دلار 

روز گذشته یک شایعه در بازار درباره قاچاق دلار از عراق به ایران دست به دست می‌شد. پخش‌کنندگان مدعی بودند محمد نوری عزیز، عضو کمیته دارایی پارلمان عراق از چاپ میلیون‌ها دینار عراقی در آرژانتین و سپس تبدیل آن به دلار آمریکا و ارسال آن با کامیون به ایران سخن گفته است. اکوایران نتوانست اصالت این ادعا را تایید کند و ریش سفیدهای بازار اعتقاد داشتند فیک نیوز است.

امروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبر انتقال کامیون دلار از عراق به ایران واکنش نشان داد و گفته این موضوع را بررسی می کنیم. 

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز با نوسان محسوسی همراه نشده است. قیمت دلار امروز، سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح ۴۱ هزار و ۳۰۲ تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته کاهش جزیی دو تومانی داشته است.

همچنین قیمت یورو که روند افزایشی خود را از روز گذشته از سر گرفته بود، امروز نیز افزایش ۲۰ تومانی را به ثبت رسانده و در سطح ۴۵ هزار و ۵۱۰ تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۶ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۴۷ تومان، ۴۱ هزار و ۳۷۳ تومان و ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در صرافی‌های مجاز با نوسان‌های متفاوتی همراه شده است.

قیمت دلار امروز سه‌شنبه دهم مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان (تا حوالی ساعت ۱۲:۳۰) با کاهش جزئی پنج تومانی نسبت به روز گذشته بطور میانگین ۴۱ هزار و ۲۹۷ تومان اعلام شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز در ادامه روند افزایشی روز گذشته، امروز نیز با افزایش ۱۷ تومانی نسبت به روز گذشته، رقم میانگین ۴۵ هزار و ۵۰۵ تومان را به ثبت رسانده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل ۱۳ هزار و ۲۵۴ تومان اعلام شده که با افزایش ۲۷ تومانی همراه شده است.

شوک قیمت دلار به بازار سکه 

بازار سکه امامی امروز با شوک صعودی قیمت دلار به پرواز درآمد. هر قطعه سکه امامی در بازار امروز با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز ۵۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه 30 آوریل 2024

سنگ‌اندازی طلا در مسیر سکه

اکوایران: شواهد حکایت از آن دارد که قیمت اونس طلا با ریزش ۱۵ دلاری در حدود ۲۳۲۸ دلار معامله می‌شود. بنابراین، به نظر می‌رسد سکه‌بازان امروز از سمت بازار طلا شانسی برای صعود ندارد.

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟ 30 آوریل 2024

تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

قیمت دلار و سکه از کف تزریقی برگشت/ صندوق‌های طلا سبزپوش شدند/ حباب سکه به ۸ میلیون رسید/ اعتصاب بنکدارهای طلا به سومین روز رسید/ تحلیل فنی ربع سکه، چه روندی را نشان می‌دهد؟

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟ 30 آوریل 2024

سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟

در پشت خط دوشنبه افزایش قیمت دلار هرات ادامه دار شد و مرز کانال ۶۱ هزار تومان رسید. همچنین در پشت خط خبر گشایش ارزی به بازار رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.