دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 133292
  • 23 سپتامبر 2024 - 9:33
  • 8 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دیوار دفاعی قیمت دلار

دیوار دفاعی قیمت دلار
دیوار دفاعی قیمت دلار

بازار طلا و سکه پاییز را هجومی شروع کرد و به سطوح بی‌سابقه در ۵ ماه گذشته رسید. اما کدام بازار دیوار دفاعی قیمت دلار شده است؟

معامله‌گران می‌گویند بازار طلا و سکه، پاییز را طلایی شروع کردند و به محدوده‌های سقف رسیدند. بعد از سقف‌زنی جدید قیمت انس طلای جهانی در روز جمعه که به بالای ۲۶۲۰ دلار رفت، قیمت طلا و سکه اوج گرفت و در کانال‌های جدید پیش‌روی کرد.

قیمت سکه در روز یکشنبه به ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و قیمت طلای آبشده هم با افزایش وارد پله چهارم کانال ۱۶ میلیون شد که طی ۵ ماه گذشته این نرخ‌ها بی‌سابقه بوده است. قیمت طلای آبشده در فروردین ماه سقف قیمتی را در ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان زده و قیمت سکه هم در آن تاریخ بیشترین قیمت را در ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت کرده بود. البته در آن زمان فاند جنگی به بازار رسیده بود و فاندامنتالی بالا نرفته بود، به همین خاطر در فروردین ماه حباب‌ها هم به سطوح بی‌سابقه و غیرقابل باور رسید، در آن نرخ سقف، طلای آبشده ۱۰ درصد حباب داشت و حباب سکه در سقف به ۳۵ درصد هم رسیده بود. اما وضعیت فعلی بازار، به خاطر رکورد تاریخی انس طلا، ارزش ذاتی سکه و طلا بالا آمده که حباب در سطح منطقی قرار دارد.

قیمت طلای آبشده اول مهر را در حوالی مرز حمایتی ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شروع کرد و با افزایش تا ۱۶ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بالا رفت. البته در پشت خط قیمت طلای آبشده گارد صعودش را حفظ کرد و برای ورود به پله پنجم کانال ۱۶ میلیون تلاش داشت. حباب طلای آبشده در روز یکشنبه ۱۴۰ هزار تومان برآورد می‌شود که زیر یک درصد است.

قیمت سکه امامی که در هفته گذشته در ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داده بود، یکشنبه را با گپ مثبت ۴۰۰ هزار تومانی در ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد. در ادامه قیمت سکه در همین حوالی نوسان داد و در ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه هم در حوالی ۱۷ درصد قرار دارد، یعنی نزدیک به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از قیمت سکه حباب است.

با این بازگشایی بالای قیمت طلا و سکه بعد از این تعطیلات دو روزه، معامله‌گران می‌گویند دوباره فروشندگان هفته قبل از خرید جاماندند. به همین خاطر آن‌ها تصور می‌کنند اصلاح قیمت بازار با ورود خریدارن جدید مواجهه خواهد شد. از منظر آن‌ها بازیگر اصلی بازار یعنی قیمت انس است که فعلا در بیش از یک ماه گذشته سرنوشت بازار طلا و سکه را تعیین تکلیف کرده و تنها در یک صورت می‌شود به روند نزول در بازار دل بست که انس طلا ریزش داشته باشد.

بازار ارز بیش از یک ماه گذشته در کانال ۵۹ هزار تومان نوسان رنجی داشته و البته که بیشتر گارد بازار برای شکستن مرز مقاومت بود اما نتوانست. قیمت دلار هرات یکشنبه را در ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا یک کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. در ادامه قیمت دلار هرات با افزایش تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت اما نتوانست از این مرز عبور کند و در نرخ بازگشایی به کار خودش پایان داد. در معاملات پشت خطی تحرکاتی در بازار ارز هرات دیده شده که قیمت تا ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان که مرز مهم بازار است بالا رفت.

قیمت دلار تهران هم در بیش از یک ماه گذشته در کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داده و نتوانسته از این کانال خارج شود. قیمت دلار تهران یکشنبه را در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان شروع کرد و تا میانه کانال ۵۹ هزار تومان بالا رفت. معامله‌گران تصور می‌کنند آن چیزی که موجب فشردگی بازار ارز شده بازار انس طلای جهانی و تزیرق بازارساز است. این دسته تصور می‌کنند بعد از سقف‌زنی انس طلا در اواخر مرداد ماه، یک حرکت الاکلنگی بین بازار ارز و طلا شکل گرفته که راه صعود بازار ارز را بسته است.

قیمت درهم امارت هم مثل بازار ارز تهران و هرات اول مهر ماه را رنج سپری کرد. قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۲۷۰ تومان شروع کرد و از این نرخ نوسان ۱۰ تومانی رفت و برگشتی داشت. در نهایت قیمت درهم در ۱۶ هزار و ۲۸۰ تومان به کار خودش پایان داد.

در سمت صندوق‌های طلا هم شاهد ورود پول بودیم. در روز یکشنبه این میزان به ۲۷۱ میلیارد تومان رسید که از ۱۵ مرداد بی‌سابقه بوده است.

در سمت رسمی اما بازار صعودی را در اول مهر ماه داشتیم. قیمت دلار نیما با افزایش به ۴۶ هزار و ۲۶۰ تومان رسید. قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی که روند رو به رشد شدت‌داری را داشته در یک هفته گذشته با افزایش ۷۰۰ تومانی به یکقدمی کانال ۴۴ هزار تومان رسید.

تصویب لوایح FATF، سفر پزشکیان به نیویورک و تنش بین اسرائیل و لبنان در این روزها خبرهای مهم در بازار هستند.

نکته بازار سوال درمورد تغییر ساعت در ایران و اینکه آیا در بازگشایی بازارهای جهانی هم تغییر داریم، بود. تحلیلگران مدعی‌اند بعد از یک هفته با ورود به اکتبر، بازارهای جهانی یک ساعت تغییر خواهند داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
23 سپتامبر 2024

ایستادن سکه و طلا بر قله ۵ ماهه

معامله‌گران می‌گویند بازار طلا و سکه، پاییز را طلایی شروع کردند و به محدوده‌های سقف رسیدند. بعد از سقف‌زنی جدید قیمت انس طلای جهانی در روز جمعه که به بالای ۲۶۲۰ دلار رفت، قیمت طلا و سکه اوج گرفت و در کانال‌های جدید پیش‌روی کرد.  قیمت سکه در روز یکشنبه به ۴۴ میلیون و ۶۵۰ […]

محدوده حبس دلار/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد ۴۵ روزه را زد 22 سپتامبر 2024

محدوده حبس دلار/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد ۴۵ روزه را زد

اکوایران: بازار ارز مدت‌هاست که رنج شده است و دلار تهران در کانال ۵۹ هزار تومان محبوس است.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس جهانی طلا در هفته معاملاتی جدید 22 سپتامبر 2024

نظرسنجی کیتکو درباره اونس جهانی طلا در هفته معاملاتی جدید

اکوایران: تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا نشان می‌دهد کارشناسان بین رشد و تثبیت قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید تقسیم شده‌اند. با این حال، معامله‌گران خرد به شکل قابل توجهی انتظار رشد قیمت طلا را دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.