سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137723
  • 08 اکتبر 2024 - 15:33
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلایی‌ها در حالت انتظار/ بازار طلا و سکه به چه سویی می‌رود؟

طلایی‌ها در حالت انتظار/ بازار طلا و سکه به چه سویی می‌رود؟
طلایی‌ها در حالت انتظار/ بازار طلا و سکه به چه سویی می‌رود؟

نوسانات قیمت طلا و سکه تا حدودی کاهش یافته است. در این میان فعالان این بازار خبر از تعادل عرضه و تقاضا را می‌دهند.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی را نسبت به روزهای گذشته در پیش گرفت و به نظر می‌رسد بازار در حالت سردرگمی قرار دارد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۷ مهر ۱۴۰۳، امروز با کاهشی ۶۷ هزار تومانی همراه شد و حال با نرخ چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ۸۹ هزار تومان ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و ۴۳۹ هزار تومان رسید.

در بازار سکه اما نوسانات قیمتی متفاوت بررسی می‌شود. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید که پیش از این سقف‌شکنی‌های پی در پی‌ را تجربه کرد، امروز تغییر قیمتی نداشت و در نرخ ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثابت مانده است. سکه طرح قدیم هم با ۵۰۰ هزار تومان کاهش مواجه شد و حال در نرخ ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم با ریزشی پنج دلاری نسبت به دیروز همراه شد و اکنون در نرخ ۲۶۳۹ دلار به ازای هر انس رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ مهر ۱۴۰۳

تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در کشور انس جهانی طلا و قیمت دلار است و این دو عامل تعیین می‌کنند بازار ایران به چه سویی حرکت کند. درحال حاضر نیز طلای جهانی با نوسانات محدودی همراه شده است و دلار نیز به وسیله بازارساز نوسانات جزئی را تجربه می‌کند. در نتیجه نمی‌توان انتظار نوسان چندانی در بازار طلا و سکه را داشت.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که بازار طلا و سکه کشور تعادل در عرضه و تقاضا را تجربه می‌کند و همین عامل قیمت‌ها را تا سطحی ثابت نگه داشته است. 

کارشناسان معتقدند که هفته جدید، هفته مهمی برای بازار طلا و سکه است. اگر در این هفته قیمت طلای آبشده و سکه امامی به کانال پیشین خود بازگردد، می‌توان گفت بازارساز در کار خود درست عمل کرده و توانسته است بازار را کنترل کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایداری  ریسک سیستماتیک در بازارها 08 اکتبر 2024

پایداری ریسک سیستماتیک در بازارها

اکوایران: نفت جهانی در سالگرد طوفان الاقصی رشد کرد ولی دلار تهران ثابت ماند.
ریسک سیستماتیک همچنان بر تصمیمات معامله گران سنگینی میکند ، ورود پول حقیقی به صندوق های طلا شش روزه شد و خروج پول از سهام ۹ روزه. کدام بازار انتخاب اول معامله گران بوده است؟

08 اکتبر 2024

رفتار دلار و سکه در سالگرد هفت اکتبر

دلار تهران در محدوده ۶۳ هزار و ۱۵۰ تومان باقی ماند. از سوی دیگر، کاهش قیمت سکه امامی با افت ۵۰۰ هزار تومانی و حباب ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی توجه‌ ناظران را به خود جلب کرد. در کف بازار امروز، گزینه اول معامله‌گران در بین بازارهای مالی بررسی شده است.   ✅ آیا […]

خطر رکود بورس برای سایر بازارها 07 اکتبر 2024

خطر رکود بورس برای سایر بازارها

اکوایران: در روز جاری در شرایطی که شاخص کل بورس تهران حمایت محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را هم از دست داد، حجت‌الله صیدی رییس سازمان بورس با شرکت در تالار معاملات بورس زنگ هفته جهانی سرمایه‌گذاری را به صورت نمادین نواخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.