پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 14804
  • 08 آگوست 2023 - 15:12
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار رنج، قیمت دلار را پرچم می‌کند؟

بازار رنج، قیمت دلار را پرچم می‌کند؟
بازار رنج، قیمت دلار را پرچم می‌کند؟

اکوایران: فنی‌های بازار ارز درباره رنج بودن این بازار می‌گویند سقف کوتاه شده و کف‌ها هم بالاتر آمده است که می‌تواند منجر به تشکیل الگوی پرچم در بازار شود.

به گزارش اکوایران، بازار ارز دوشنبه روز آرامی را سپری کرد و نوسان کمی داشت. قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در محدوده ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان نوسان داد. بازار ارز هرات کار خود را در وقت روزانه ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان به پایان رساند. در پشت خط دوشنبه شب قیمت دلار هرات در ۴۹ هزار و ۴۲۰ تومان بسته شد. عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند اینکه قیمت دلار در پایان نیمه اول به ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید شانتاژ معامله‌گران برای پایین قیمت خوردن تسویه اتاق‌ها بوده است.

در مورد رنج بودن بازار ارز فنی‌ها می‌گویند سقف کوتاه شده و کف‌ها هم بالاتر آمده است که می‌تواند منجر به تشکیل الگوی پرچم در بازار شود. همچنین آن‌ها می‌گویند نوسان قیمت در یک بازه مشخص فقط به سود نوسان‌گیر است، در حمایت می‌خرد و در مقاومت می‌فروشد و این عمل را در طول روز چندین بازار انجام می‌دهد.

خبرهای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در سایر کشورها و تبادل زندانیان همچنان در بازار مهمترین خبرهاست و دست به دست می‌شود. در روز دوشنبه روزنامه خراسان مدعی شده پنجمین آمریکایی زندانی در ایران که در هفته‌های اخیر بازداشت شده یک زن است و مذاکرات تبادل زندانیان پس از درخواست واشنگتن برای آزادی او متوقف شد‌‌. همچنین وزارت امور خارجه ایران گفته عراق بدهی خودش را به ایران پرداخت کرده و این پول به کشور ثالث منتقل شده است و مذاکرات فنی ادامه خواهد داشت.

معامله‌گران معتقدند این‌که بازار چند ماه است در یک بازه مشخص در نوسان است به خاطر همین دو خبر است و تا زمانیکه این دو خبر به صورت قطعی عملی نشود دلار جان بالایی ندارد و برای پایین آمدن قدرت نخواهد داشت.

فنی‌های بازار می‌گویند اگر قیمت دلار امروز از مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند فشار خرید در بازار زیاد خواهد شد. در این صورت احتمال ورود قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان وجود دارد. همچنین اگر حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان از دست برود حمایت بعدی مرز روانی ۴۹ هزار خواهد بود. در مجموع تا زمانیکه قیمت دلار کف ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند میل بازار بیشتر به سمت صعود است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

آتش‌بس در بازار طلا/ کف و سقف حباب سکه چند است؟ 01 مه 2024

آتش‌بس در بازار طلا/ کف و سقف حباب سکه چند است؟

اکوایران: احتمال آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی افزایش محسوسی یافته است. همین خبر در کنار انتظارات از تصمیم فدرال رزرو، اونس جهانی طلا را نزولی کرد. در طرف دیگر و در ایران نیز بهانه التهابات بازار ارز که مدتی تحت تأثیر افزایش تنش‌های ژئوپلتیک منطقه‌ای بود با این خبر از دست می‌رود، به همین خاطر آتش بس در روز جاری از کانال اونس و دلار به بازار طلا رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.