جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 15053
  • 09 آگوست 2023 - 3:11
  • 182 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بیت‌کوین منتظر ماه اکتبر است؟

بیت‌کوین منتظر ماه اکتبر است؟
بیت‌کوین منتظر ماه اکتبر است؟

اکوایران: از نظر تاریخی، آگوست و سپتامبر بدترین ماه‌های سال برای قیمت بیت‌کوین هستند. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲، آگوست تنها ۵ بار عملکرد مثبتی را برای بیت‌کوین مشاهده کرده است و هفت ماه دیگر در وضعیت قرمز قرار دارد. سپتامبر حتی بدتر از آن است و تنها چهار ماه از ۱۲ ماه را در وضعیت سبز مشاهده می‌کنیم.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت کوین (BTC) بین ۲۹۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار گیر کرده است. مسلم است که این وضعیت نمی‌تواند برای همیشه ادامه یابد. 

گزارش اخیر Ark Invest که درباره آینده بیت‌کوین نوشته شده است، اشاره می‌کند که «نوسان‌پذیری بیت‌کوین در ماه جولای به پایین‌ترین حد در ۶ سال گذشته رسید که نشان‌دهنده پتانسیل اقدامات قیمتی قابل توجه در هر جهت است».

این برای کسی که اخیراً بازارهای ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند، خبر خاصی نیست.

با این حال، آنچه معامله‌گران ممکن است پیش‌بینی نکنند، حرکت تاریخی قیمت بیت‌کوین در ماه های آگوست و سپتامبر، همراه با اثرات سیاست‌های پولی بر بازارهای ارزهای دیجیتال است.

درجریان  انقباض فدرال رزرو، بازارها به طور کامل قیمت‌گذاری نکرده‌اند.

گزارش Ark Invest نشان می‌دهد که انقباض فدرال رزرو می‌تواند «شاخص اصلی کاهش قیمت‌ها» باشد.

به عبارت دیگر، اقتصاد واقعی و تورم هنوز ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد پایه از انقباضات فدرال رزرو را هضم نکرده‌اند. در این گزارش آمده است که صادرات کاهش تورم توسط چین نیز به آتش کاهش تورم می افزاید.

این امر باعث می‌شود که اثر تأخیر انقباض فدرال رزرو در مسیر برخورد با رالی نصف شدن بیت کوین در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ باشد. اگر تحلیل آرک درست باشد، روند صعودی بعدی احتمالاً در مقایسه با دوره‌های قبلی رام خواهد بود.

با این حال، برخی از تحلیل‌گران برعکس معتقدند: از آنجایی که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده است (یا به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شده است)، وضعیت کلان برای بیت‌کوین بسیار خوشایندتر می شود.

مارتین فروهلر، مدیرعامل Morpher اخیراً به فوربس گفته است که انتظار دارد رالی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ از سر گرفته شود:

چرخه افزایش نرخ بهره تقریبا به پایان رسیده است، بنابراین بادهای مخالف اقتصاد کلان فعلی به زودی شروع به محو شدن خواهند کرد. به طور همزمان، ما حدود ۹ ماه تا رویداد بعدی نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین فاصله داریم که از نظر تاریخی همیشه قیمت را به طور چشمگیری افزایش داده است.

کایل داکروز، مدیر محصول دارایی‌های دیجیتال در VanEck، احساسات مشابهی را با فوربس به اشتراک گذاشت و گفت که کمبود بیت‌کوین همراه با رشد بی‌سابقه در عرضه پول می‌تواند منجر به افزایش مداوم شود.

افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ از سر گرفته می شود؟

از نظر تاریخی، آگوست و سپتامبر بدترین ماه های سال برای قیمت بیت‌کوین هستند.

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲، آگوست تنها ۵ بار عملکرد مثبتی را برای بیت‌کوین مشاهده کرده است و هفت ماه دیگر در وضعیت قرمز قرار دارد. سپتامبر حتی بدتر از آن است و تنها چهار ماه از ۱۲ ماه را در وضعیت مثبت مشاهده می کنیم

علاوه بر این، پنج مورد از ۱۲ مورد منفی در سپتامبر تنها شاهد کاهش قیمت تک‌رقمی بوده‌اند، حرکتی کوچک برای دارایی‌ای که از لحاظ تاریخی نوسانی مانند بیت‌کوین در برابر دلار دارد. میانگین حرکت در ماه سپتامبر -۵٪ بوده است، در حالی که میانگین حرکت در ماه آگوست +۰٫۷۳٪ است.

قیمت بیت‌کوین در هفته‌های گذشته با کاهش قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود، واقعاً ثابت بوده است.

در همین حال، ویل کلمنته، ناظر بازار بیت‌کوین خاطرنشان می‌کند که تمام سال‌های عملکرد منفی بیت‌کوین دو سال پس از نصف شدن اتفاق افتاده‌اند، که نشان می‌دهد بدترین بازار نزولی ممکن است در گذشته باشد.

سال‌های افت بیت‌کوین همه در دومین سال پس از نصف شدن اتفاق افتاده است. 

این بدان معناست که بیشترین سود برای بیت‌کوین تا سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در پیش است. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، اگر این جدول زمانی در کنار کاهش تورم و رکود بالقوه پیش‌بینی شده توسط Ark Invest در نظر گرفته شود، فشار نزولی بر قیمت بیت‌کوین بسیاری از سودهای بعدی را جبران می‌کند. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.