شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 15886
  • 12 آگوست 2023 - 15:12
  • 154 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تحلیل بازار از توافق تازه ایران و آمریکا

تحلیل بازار از توافق تازه ایران و آمریکا
تحلیل بازار از توافق تازه ایران و آمریکا

اکوایران: پس از خبر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی، تحلیل‌ها در بازار به سمت این پول‌ها رفت و اکثر معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت دلار با این خبر، ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روز تعطیل یک کانال از دست داد. بازار ارز در روز جمعه تحت تاثیر اخبار توافق ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان و آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد. قیمت دلار که هفته گذشته را در کانال ۴۹ هزار تومان سپری کرده بود با خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران تا میانه‌های کانال ۴۸ هزار تومان کاهش پیدا کرد. 

پس از خبر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی، تحلیل‌ها در بازار به سمت این پول‌ها رفت. افزایشی‌های بازار معتقد بودند این پول‌ها در برابر کالاهای اساسی آزاد شده و بانک مرکزی دسترسی مستقیم به آن را ندارد و بخاطر همین بازار ریزش آنچنانی نخواهد داشت. اما این دسته در اقلیت قرار داشتند و اکثر معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت دلار با این خبر، ادامه‌دار خواهد بود. آن‌ها می‌گویند قیمت دلار تا انتهای شهریور رو به پایین خواهد بود. این دسته معتقدند مداخله بازارساز در بازار بیشتر خواهد شد و به واسطه منابع در اختیار خود کنترل بازار را در دست خواهد داشت.

فنی‌های بازار معتقدند اگر قیمت دلار امروز زیر حمایت ۴۸ هزارو ۶۰۰ تومان برود اولین حمایت آن ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند با توجه به این که شنبه اولین روز رسمی بازار پس از سیگنال‌های مثبت به بازار است هیجان ریزش بیشتر باشد و قیمت دلار با کاهش حتی وارد ۴۷ هزار تومان می‌شود. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار اصلاح کاهش باید بدهد و امکان برگشت به ۴۸ هزار وجود دارد.

یکسری از معامله‌گران هم معتقدند بازارساز اجازه ریزش سنگین را نخواهد داد، چراکه تبعات ریزش قیمت دلار را بورس خواهد دید.

در مجموع پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار تا انتهای هفته نوسان دو هزار تومانی داشته باشد. عده‌ای می‌گویند پس از آن قیمت به سمت کف‌شکنی حرکت خواهد کرد. کف قیمت دلار در سال جاری ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.