جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18288
  • 20 آگوست 2023 - 15:13
  • 149 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نحسی بازار سکه در راند آخر

نحسی بازار سکه در راند آخر
نحسی بازار سکه در راند آخر

اکوایران: فعالان بازار می‌گویند سکه‌بازان در راند آخر دچار نحسی شده‌اند.‌ به عقیده این دسته از معامله‌گران، از یک سو عقب‌نشینی قیمت طلای جهانی به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار، امان بازار سکه را بریده و از سوی دیگر قیمت دلار توان کافی‌ برای قدرت‌نمایی را از خود نشان نداده است.

به گزارش اکوایران، با نزدیک شدن بازار ارز و سکه تهران به ایستگاه پایانی مرداد، قیمت سکه امامی در یک محدوده خاص در نوسان است‌.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شب گذشته در معاملات پشت خطی هم کمتر کسی به دنبال خرید سکه امامی بود و فلز گرانبهای داخلی در همان محدوده عصر شنبه یعنی مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به خواب رفت.

فعالان بازار می‌گویند سکه‌بازان در راند آخر دچار نحسی شده‌اند.‌ به عقیده این دسته از معامله‌گران، از یک سو عقب‌نشینی قیمت طلای جهانی به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار، امان بازار سکه را بریده و از سوی دیگر قیمت دلار توان کافی‌ برای قدرت‌نمایی را از خود نشان نداده است.

در کنار این دو عامل، بهبود روابط دیپلماتیک تهران و ریاض، خبر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران ، داغ شدن موضوع تبادل زندانیان و برخی موضوعات دیگر به کمرنگ شدن معاملات نقدی در بازار سکه دامن زده است‌.

تکنیکالیست‌ها باور دارند قیمت سکه در حال حاضر در محدوده حساسی قرار دارد و در صورتی که فشار فروش در بازار زیاد شود این فرضیه وجود دارد که سکه مرز حمایتی نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان و در نهایت مرز روانی ۲۷ میلیون تومان را تست خواهد کرد.

البته گروهی از فعالان اعتقاد دارند تعطیلی بازارهرات در روز شنبه، بخشی از تقاضا را به روز یکشنبه منتقل خواهد کرد و در نتیجه احتمال دارد روز یکشنبه فشار تقاضا در بازار هرات بر عرضه سنگینی کند و قیمت دلار در تهران نوسان صعودی را تجربه کند.

برخی می‌گفتند در صورتی که قیمت دلار امروز مسیر رشد را دنبال کند، زیر پای سکه‌بازان تا حدودی سفت خواهد شد.

در این بین، فعالان اقتصادی باور دارند در شرایط فعلی بی‌پولی مشکل اصلی بازار است.

به عقیده آنها نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل خالی شدن جیب خریداران در بازار فردوسی به دلیل روزهای پایانی ماه است‌ و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالا سکه نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

قیمت واقعی هر قطعه سکه امامی در حال حاضر ۲۱ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان است که در مقایسه با قیمت نقدی در بازار حباب ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حباب سکه 29 مرداد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.