پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 20824
  • 28 آگوست 2023 - 20:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلار یک کانال عقب نشینی کرد

دلار یک کانال عقب نشینی کرد
دلار یک کانال عقب نشینی کرد

اکوایران: در نیمه ظهر امروز فشار فروش در بازار هرات زیاد شد و اسکناس آمریکایی کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد. طبق ادعای معامله گران، قیمت دلار در هرات تا عصر امروز، ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان بود که نسبت به روز یکشنبه ۲۵۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار امروز دوشنبه ۶ شهریور ماه در  بازار ارز  تهران نوسان کاهشی را ثبت کرد. اسکناس آمریکایی که عصر دیروز در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شده بود، امروز تا مرز ۴۹ هزار تومان پایین آمد. 

بررسی هسته مرکزی  بازار ارز  تهران نشان می دهد که در ۱۵ روز گذشته  قیمت دلار در یک محدوده خاص نوسان رفت و برگشتی را ثبت کرده است.

تکنکالیست‌ها می‌گویند حمایت محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومانی به قدری محکم شده که با نزدیک شدن دلار به این مرز فشار خریداران به بازار زیاد می‌شود و اسکناس آمریکایی به بالا برمی‌گردد.

 از سوی دیگر و در نقطه مقابل‌، مقاومت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی به طلسمی سخت تبدیل شده که دلار با برخورد به آن به عقب برمی‌گردد و فشار فروش زیاد می شود. 

در هرات هم  قیمت دلار در شروع معاملات نقدی امروز نسبت به عصر دیروز تقریباً رنج بود و در حول و حوش ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان قرار داشت. اما در نیمه ظهر امروز فشار فروش در بازار هرات زیاد شد و اسکناس آمریکایی کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد. طبق ادعای معامله گران،  قیمت دلار  در هرات در زمان نگارش این گزارش، ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان بود که نسبت به روز یکشنبه ۲۵۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز در همان محدوده روز قبل یعنی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۵۴۰ تومان به فروش رسید. 

در بازار امروز اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امروز خارجه ایران مورد توجه عده‌ای از بازیگران ارزی قرار گرفت. وزیر امور خارجه با بیان اینکه پول بلوکه‌ شده‌ای در هیچ کشوری نداریم، گفت: «می‌توانیم از دارایی‌هایی که در اختیار داریم، استفاده کنیم.» آزاد سازی ارزهای بلوکه شده یکی از خبرهای مهمی است که در هفته‌های گذشته موجب احتیاط نسبی معامله‌گران دلار شده است.  

 از سوی دیگر در بازار رسمی امروز، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز یک تغییر جزئی دیگر را به ثبت رساند. قیمت دلار امروز دو‌شنبه ششم شهریور ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با کاهش نامحسوس تک تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۴۱ هزار و ۲۹۰ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو امروز با افزایش جزیی ۱۱ تومانی نسبت به روز گذشته در سطح ۴۴ هزار و ۵۸۶ تومان قرار گرفته است.

در همین راستا، قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۳ تومان بر تابلو درج شده است؛ یعنی دقیقاً با قیمت دیروز برابر است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و  حواله درهم  نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۳۶ تومان، ۴۰ هزار و ۵۳۲ تومان و ۱۰ هزار و ۲۲۱ تومان درج شده است.

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز با کاهش درهم و دلار و افزایش یورو همراه شده است.قیمت دلار امروز ‌دوشنبه ششم شهریور ۱۴۰۲، به‌صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا ظهر امروز)، با کاهش تک تومانی نسبت به روز گذشته بطور میانگین ۴۱ هزار و ۲۸۹ تومان اعلام شده است.

در همین سایت، برای قیمت یورو توافقی امروز با افزایش ۱۱ تومانی نسبت به روز گذشته، رقم میانگین ۴۴ هزار و ۵۸۵ تومان درج شده است.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل تقریبا ۶ هزارتومان پایین آمد و در محدوده ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه  امامی هم که روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان گران شده بود در بازار امروز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و بر روی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.