دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 30997
  • 05 اکتبر 2023 - 14:12
  • 147 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نبرد خیر و شر در بازار ارز

نبرد خیر و شر در بازار ارز
نبرد خیر و شر در بازار ارز

اکوایران: باتوجه به خبرهای موجود در معاملات چهارشنبه گروه بدبین دوباره وارد بازار شدند. این دسته معتقدند بر اساس اخبار تنش بین ایران و آمریکا زیاد شده و اگر تا هفته آینده خبری از مذاکرات به صورت موثق به بازار درز نکند خریدار جدید به بازار وارد می‌شود.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی کرد و پس از چندین بار برخورد به سطح مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نتوانست از این سد عبور کند. بازار ارز هرات در معاملات چهارشنبه بین ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان پاسکاری شد و در نهایت در پشت خط چهارشنبه ۴۹ هزار و ۵۱۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

معامله‌گران در مورد حال‌‌و‌روز بازار می‌گویند رنج و کسل‌کننده است. قیمت دلار سلیمانیه که در پشت‌خط سه‌شنبه تا ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان بالا آمده بود و شکاف منفی خود را با قیمت دلار هرات کم کرده بود در روز سه‌شنبه با گپ منفی ۲۵۰ تومانی در ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با افزایش در ۴۹ هزار و ۴۳۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

گپ منفی دلار سلیمانیه در روز چهارشنبه موجب شد تا معامله‌گران ادعای جدیدی از ناتوانی افزایش قیمت دلار رو کنند. آن‌ها معتقدند عدم حرکت افزایش قیمت دلار به این بازار برمی‌گردد.

باتوجه به خبرهای موجود در معاملات چهارشنبه گروه بدبین دوباره وارد بازار شدند. این دسته معتقدند بر اساس اخبار تنش بین ایران و آمریکا زیاد شده و اگر تا هفته آینده خبری از مذاکرات به صورت موثق به بازار درز نکند، خریدار جدید به بازار وارد می‌شود. این دسته می‌گویند فعلا تنها خریداران بازار کسانی هستند که می‌خواهند به سفر بروند. از نظر آن‌ها بازه زمانی کف‌زنی در هفته آینده پایان می‌یابد.

در مقابل جناح کاهشی بازار بر اساس منابع در دست بازارساز که هم از منابع آزادشده است و هم فروش نفت، معتقدند بازارساز اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد.

دو خبری که به بازار رسید و معامله‌گران از آن سیگنال منفی گرفتند از کنگره آمریکا بود. خبر اول درمورد طرح ارائه شده در کنگره آمریکا برای ممنوعیت سفر مقامات ایران به آمریکا و سفر با پاسپورت آمریکایی به ایران بود.

خبر دوم از توییت یکی از نمایندگان مجلس آمریکا بود که گفته قرار است تا دو هفته دیگر، تحریم های حیاتی سازمان ملل علیه ایران منقضی شود. این تحریم ها موشک های بالستیک، پهپادها و برنامه هسته ای ایران را محدود می کند. نخست وزیر بریتانیا، رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان  قبل از اینکه خیلی دیر شود باید مسیر خود را تغییر داده و از قطعنامه ۲۲۳۱ برای آغاز تحریم‌های فوری علیه ایران استفاده کنند.

معامله‌گران فنی معتقدند تا قیمت دلار از حمایت و یا مقاومت مهم خود رد نشود و تثبیت ندهد در همین بازه نوسان خواهد داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.